Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ponyo skrev:
AnKa skrev:
Kaffemoster skrev:[img]bild.jpg[/img]
Den här som är som någon länkade till tidigare i tråden, är stickad i Karisma från Drops - men nog borde det funka bra i kauni också, att mönstret och oket kanske blir lite mindre får man kompensera med att öka mer så att det passar - väl?

Jag tänkte mig chokladbrun uppe och nere, och grå på mitten.
:love: Viken snygg tröja!!!

Jag tror att chokladbrun och grå kan funka men det beror på vilken grå nyans det är. Annars svart, eller grafitgrå kanske till ljusare grå på mitten.
Jag tycker att brunt och grått passar bra ihop om den gråa går åt potatisgrå hållet (dvs har lite brunt i sig)
Fick just SMS om att garnet kommit, så jag får snart se hur bra jag tänkt :).
...och det trots att jag beställde en sak, och sedan mailade direkt och ändrade beställningen (tänkte fel i vilken färg jag skulle ha två nystan av och vilken som skulle ha ett nystan.) Lade beställningen sent måndag kväll, och leverans idag. Tack för den leveranshastigheten, Garnkorgen :D
Av Ponyo
Kaffemoster skrev:
Ponyo skrev:
AnKa skrev:
Kaffemoster skrev:[img]bild.jpg[/img]
Den här som är som någon länkade till tidigare i tråden, är stickad i Karisma från Drops - men nog borde det funka bra i kauni också, att mönstret och oket kanske blir lite mindre får man kompensera med att öka mer så att det passar - väl?

Jag tänkte mig chokladbrun uppe och nere, och grå på mitten.
:love: Viken snygg tröja!!!

Jag tror att chokladbrun och grå kan funka men det beror på vilken grå nyans det är. Annars svart, eller grafitgrå kanske till ljusare grå på mitten.
Jag tycker att brunt och grått passar bra ihop om den gråa går åt potatisgrå hållet (dvs har lite brunt i sig)
Fick just SMS om att garnet kommit, så jag får snart se hur bra jag tänkt :).
...och det trots att jag beställde en sak, och sedan mailade direkt och ändrade beställningen (tänkte fel i vilken färg jag skulle ha två nystan av och vilken som skulle ha ett nystan.) Lade beställningen sent måndag kväll, och leverans idag. Tack för den leveranshastigheten, Garnkorgen :D
Garnkorgen är bäst när det gäller leveranser! :D
Någonstans här på sb så var det någon som tipsade om en fin shoppingkasse man kunde sticka, någon som har en aning om vilken det kan vara? Har letat på ravelry efter något liknande, men ingen var ju lika fin..
Användarens profilbild
Av MuuM
husmodern skrev:Någonstans här på sb så var det någon som tipsade om en fin shoppingkasse man kunde sticka, någon som har en aning om vilken det kan vara? Har letat på ravelry efter något liknande, men ingen var ju lika fin..
Den här? http://www.randomhouse.com/crown/potter ... on_bag.pdf Kvarnkvik tipsade för länge sen. Jag har gjort en och håller på med den andra.
Användarens profilbild
Av ellla
MuuM skrev:
husmodern skrev:Någonstans här på sb så var det någon som tipsade om en fin shoppingkasse man kunde sticka, någon som har en aning om vilken det kan vara? Har letat på ravelry efter något liknande, men ingen var ju lika fin..
Den här? http://www.randomhouse.com/crown/potter ... on_bag.pdf Kvarnkvik tipsade för länge sen. Jag har gjort en och håller på med den andra.
Snygg!
Användarens profilbild
Av tweed
MuuM skrev:
Hur var det med den där, hade du hittat någon beskrivning på youtube för de där konstiga maskorna? :hmm: Jag har ju fortfarande mitt lin kvar :roll:
Av Ponyo
Oj, jag har hela tre (eller snarare fyra om jag räknar med min kofta i malbrigo lace, som jag tänkt repa upp och sticka om i annan modell) projekt på G samtidigt. :shock:
Men två av dem är små bebiskoftor/tröjor.
Inser att jag nog måste sticka lite till kusinen som kommer några veckor efter vår bebis. Hoppas att de tar reda på vad det blir, för de är väldigt konservativa av sig. :D
MuuM skrev:
Precis den, tack! Den är ju så sjukt snygg :love: :love: :love: Nu är det bara att hoppa iväg och köpa garn :jippiii:
Snyggt vrak!

Men hur jobbig på en skala är den att sticka? Hur mycket garn går det åt? Och finns det skrivet steg för steg hur man gör eller måste man läsa diagram? Jag kan inte läsa diagram ännu.
zmurfan skrev:Snyggt vrak!

Men hur jobbig på en skala är den att sticka? Hur mycket garn går det åt? Och finns det skrivet steg för steg hur man gör eller måste man läsa diagram? Jag kan inte läsa diagram ännu.
Jag kan itne ens förstå hur folk kan läsa diagram :fnissa:
Alltså, kan någon förklara beskrivningen till väskan, jag fattar ingenting :oops:
  • 1
  • 285
  • 286
  • 287
  • 288
  • 289
  • 291

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?