Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
Fantastisk klänning, melon! :vågen:

Men jag håller med ponyo om att det kanske blir lite mjukare med något ljust till.
Användarens profilbild
Av melon
zandrama skrev:Melon: Visst hade du ett enkelt bolerorecept som var typ en rektangel som man syr ihop?
Joho, mätryggbredden och lägg till 5-10 centimeter beroende på hur tajt du vill ha den. Mät stickfastheten och lägg upp maskor som motsvarar det måttet. Börja med mudd och sticka sedan mönster så långt att stickningens kortsidor når runt din arm. Sticka en till mudd, med fördel lite längre än den första. Sy ihop kortsidornas hörnen med varandra. Om du vill lyxa till det lite kan du plocka upp maskor längs ärmhålen och sticka en väldigt liten kant. Tar typ en kväll eller två :tumup:
Av mly
melon skrev:
zandrama skrev:Melon: Visst hade du ett enkelt bolerorecept som var typ en rektangel som man syr ihop?
Joho, mätryggbredden och lägg till 5-10 centimeter beroende på hur tajt du vill ha den. Mät stickfastheten och lägg upp maskor som motsvarar det måttet. Börja med mudd och sticka sedan mönster så långt att stickningens kortsidor når runt din arm. Sticka en till mudd, med fördel lite längre än den första. Sy ihop kortsidornas hörnen med varandra. Om du vill lyxa till det lite kan du plocka upp maskor längs ärmhålen och sticka en väldigt liten kant. Tar typ en kväll eller två :tumup:
Har du nån bild på en sådan?
Användarens profilbild
Av melon
mly skrev:
melon skrev:
Har du nån bild på en sådan?
Bild
Jag sitter hemma med en febrig och vattkoppsprickig flicka och behövde påbörja en ny enkel stickning så att jag kan hålla henne sällskap i soffan utan att dö av uttråkning.
Jag tänkte göra en Gemini till sommaren.
http://www.knitty.com/ISSUEss12/PATTgemini.php
Är det någon som testat den? Jag funderar på att göra lite längre ärmar för jag trivs inte riktigt i så korta ärmar.
Jag håller på med en raglantröja med en mönstrad ringning. Runt halsringningen var det ökning vartannat varv och nu när jag har övergått till slätstickning ska det ökas varje varv men jag tycker att det känns lite väl ofta. Ni är väl många här som stickat tant koftas mönster? Låter det inte tokigt med ökning på varje varv?
Bild
När jag tittar på bilden så tycker jag att tröjan har lite väl mycket tyg i ärmhålen. Det ser liksom lite bubbligt ut under armarna. Det borde väl försvinna om jag inte ökar så ofta? Jag har tänkt göra mina ärmar lite längre än på bilden.
Användarens profilbild
Av melon
linafelicia skrev:
glis skrev:Jag håller med, det låter mycket med ökning varje varv och det ser fluffigt ut i ärmhålan på bilden.
Bra. jag repar upp och testar med vartannat varv.
Ärmarna ser väldigt stora ut också. Jag ökar alltid varannat varv vid raglan.
:gaah: Åh hjälp med lite smakråd och beslutsfattning tack! Har gått och grubblat lite över en amningsklänning jag skulle vilja sticka, tänkte mig överdelen randig i bomulls regnbågsgarn och något mer som basfärg. Oblekt linnegarn hade jag väl tänkt som bas då, men nu när jag var och hämtade hem 500 g från skolan och håller det mot regnbågsgarnet ser det så trist ut. Med tanke på att mest skulle nederdelen på klänningen bli enfärgad i oblekt lin. :hmm: Känns så mesigt.

Tittade på tradera och hittade det här gula: http://www.tradera.com/-bomullsgarn-8-4 ... 154750675
Regnbågsgarnet är härifrån: http://www.regnbagen-textilverkstad.se/

Men med gul bas kanske det blir för hysteriskt?! :hmm: Eller så blir det skitbra. Brukar inte ha så svårt för det här annars men nu bara snurrar det. Vad tror ni? Blir det för mycket med allt det gula? Eller för mycket med allt "linne -beiga"?

Klänningsmodellen jag tänkt sticka är en enkel tunika i två delar, enfärgad underdel som ett långt linne men urringningen slutar under bysten och sedan en kortare "tröja" med trekvartsärm över randig i regnbåge och basfärgen (samma som på underdelen). :help:
  • 1
  • 263
  • 264
  • 265
  • 266
  • 267
  • 291

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?