Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
ellla skrev:
melon skrev:
Fryle skrev:Nu är pepparkaksdegen halvfärdig, står på köksbänken! :tumup:
:app:
Är planen att han får äta så mycket att han hamnar i pepparkakskoma?
8)
Användarens profilbild
Av ellla
Fryle skrev:
ellla skrev:
melon skrev:
8)
jag ser liksom framför mig hur han däckar i soffan och du kränger på honom byxorna medan han inte orkar protestera :lol:
Användarens profilbild
Av noranora
Vad fina era byxor blir! Jag blir så inspirerad och vill också sticka sådana :) Fast inte just nu, har ett par koftor, sockor, vantar och bebisgrejer på listan först ... :roll:
Nora har ett par från Nöstebarn som hon älskar. Fina, rejäla och mjuka. Jag vill ha sådana, men de är ju rätt dyra. Och så tänker jag på vilket garn jag skulle välja om jag skulle sticka. Jag vill inte ha supertunt garn. Och det är bra om det är lite slitstarkt så jag kan ha dem i hundra år. Men samtidigt är jag väldigt känslig och klarar inte något som kliar alls. Just nu stickar jag t ex en kofta i Big Fabel och det är alldeles för stickigt för mig. Det blir nog till att tafsa på garnnystan i affären :D
ellla skrev:
Fryle skrev:
ellla skrev:
melon skrev:
8)
jag ser liksom framför mig hur han däckar i soffan och du kränger på honom byxorna medan han inte orkar protestera :lol:
:kamera: Låter som en bra idé! :fnissa:

By the way: :nice: (alltså jag menar att det är en trevlig pysseltråd, men denna gubbe kanske uppfattas som ironisk?)
Av Supermamman
Jag började på ett par benvärmare till min tonåring igår kväll. Men OJJJJJ så fina de blir. Inser att det mycket mer är i MIN färgskala än i hennes. Hmm.... Kan man fortsätta uppåt uppåt och foga ihop dem med en rumpa så att det blir byxor till mig istället tror ni?

Jag har bara stickat byxor uppifrån och ner till barn och bebisar förut. Då är det ju dessutom inte så himla noga med passformen. Jag är rätt dålig på att läsa mönsterbeskrivningar också. Visst var det ju någon av er som stickade nerifrån och upp här, Dorotea?? All hjälp, tips, ideer välkomnas varmt och innerligt!

Stickade ett par monsterbyxor till tvååringen i helgen. Det tog ju bara två dagar och var busenkelt, så jag borde ju kunna fixa detta väl?!!! Lägger in en bild på dem här för att skryta lite, är väldands nöjd och stolt nämligen! :D .
Bild
Användarens profilbild
Av Ellasario
Supermamman skrev:Jag började på ett par benvärmare till min tonåring igår kväll. Men OJJJJJ så fina de blir. Inser att det mycket mer är i MIN färgskala än i hennes. Hmm.... Kan man fortsätta uppåt uppåt och foga ihop dem med en rumpa så att det blir byxor till mig istället tror ni?

Jag har bara stickat byxor uppifrån och ner till barn och bebisar förut. Då är det ju dessutom inte så himla noga med passformen. Jag är rätt dålig på att läsa mönsterbeskrivningar också. Visst var det ju någon av er som stickade nerifrån och upp här, Dorotea?? All hjälp, tips, ideer välkomnas varmt och innerligt!

Stickade ett par monsterbyxor till tvååringen i helgen. Det tog ju bara två dagar och var busenkelt, så jag borde ju kunna fixa detta väl?!!! Lägger in en bild på dem här för att skryta lite, är väldands nöjd och stolt nämligen! :D .
Bild
Vad har du använt för garn? :)
Användarens profilbild
Av noranora
Supermamman skrev:Monsterbyxorna stickade jag i Lopi, ett tjockt Isländskt garn i 100% ull. Lite onödigt tjockt nästan. Får hoppas på en smällkall vinter så de funkar under overallen.
Supercoola! :D
Fast med det garnet måste man väl ha något under, typ långkalsonger/underställ? (Det kliar iaf i mig bara jag läser det, men så är jag rätt känslig också.)
Av Supermamman
noranora skrev:
Supermamman skrev:Monsterbyxorna stickade jag i Lopi, ett tjockt Isländskt garn i 100% ull. Lite onödigt tjockt nästan. Får hoppas på en smällkall vinter så de funkar under overallen.
Supercoola! :D
Fast med det garnet måste man väl ha något under, typ långkalsonger/underställ? (Det kliar iaf i mig bara jag läser det, men så är jag rätt känslig också.)
Jo, tanken är att de ska användas med typ långkalsonger under och overall över ute i vinter om det blir skitkallt. Och till våren tex med bara långkalsonger under och ha dessa som utebyxor. Det får väl visa sig. Men kliar, det tycker jag nog inte att det gör direkt. Men jag är inte så känslig för sånt.
Fryle skrev:Snyggt, Supermamman! :tumup:
Tack!
Användarens profilbild
Av tuviluvis
Jag funderar på om jag kanske ska sticka T ett par tights, men jag tycker inte det blir fint när jag stickar två aviga två räta, det blir håligt och liknar inte alls som era som är klara. Är det på något speciellt sätt man ska sticka detta, funderar på om man ska göra maskan i främre eller bakre (eller vad det heter) när man gör en maska? Eller har jag för stora stickor? (jag har rätt storlek enligt lappen till garnet, och jag får ut rätt antal maskor när jag slätstickar)
Av mly
tuviluvis skrev:Jag funderar på om jag kanske ska sticka T ett par tights, men jag tycker inte det blir fint när jag stickar två aviga två räta, det blir håligt och liknar inte alls som era som är klara. Är det på något speciellt sätt man ska sticka detta, funderar på om man ska göra maskan i främre eller bakre (eller vad det heter) när man gör en maska? Eller har jag för stora stickor? (jag har rätt storlek enligt lappen till garnet, och jag får ut rätt antal maskor när jag slätstickar)
Det är inte så att du har en för lång rundsticka? Alltså att stickningen blir lite för sträckt, när du sedan stickat en bit så ser det inte alls ut så isf. Kan du lägga ut en bild? Eller skicka ett mms till mig så ska jag se om jag kan hjälpa dig.
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 31
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?