Built to last
Why Would you Settle for Less when you can have More? Do not let other Authors Fool you with Empty Marketing Keywords. FLATBOOTS is what you Deserve. Built to last, Built from Scratch, Nothing Less.
Läs merOver a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
MuuM skrev:En fråga: nu har jag äntligen stickat klart min uppifrån- och nedkoftaDen blir mer elastisk ju fler maskor du har per rand, dvs två räta två aviga blir mer elastisk än en rät en avig.och tänkte göra en panel som ska funka både för magen och sjalbärandet. Alltså vore det väl smartast att göra den i resår?
Då är frågan: hur gör jag för att resåren inte ska bli platt och oelastisk? Jag tycker den ofta blir det. Ett nr mindre stickor? Något annat knep?
Fryle skrev:MuuM skrev:En fråga: nu har jag äntligen stickat klart min uppifrån- och nedkoftaDen blir mer elastisk ju fler maskor du har per rand, dvs två räta två aviga blir mer elastisk än en rät en avig.och tänkte göra en panel som ska funka både för magen och sjalbärandet. Alltså vore det väl smartast att göra den i resår?
Då är frågan: hur gör jag för att resåren inte ska bli platt och oelastisk? Jag tycker den ofta blir det. Ett nr mindre stickor? Något annat knep?
MuuM skrev:Kan det inte ha att göra med hur glatt garnet är? Resår i bomullsgarn blir sällan bra, men i luddigt (ej rundspunnet) ullgarn blir det ofta bra, även med samma antal maskor ...Men fuskpolon jag stickade till R med just 2+2 är helt platt och oelastisk. Den andra jag gjorde är mer elastisk. Också 2+2. Kan det ha med garnet/kvaliteten att göra? Den platta är i superwashgarn och den mer elastiska är i akryl eller liknande. Blir ullgarner mindre elastiska?
MuuM skrev:Med lite större stickor blir det också mer elasticitet, kanske gå upp i nummer?Fryle skrev:MuuM skrev:En fråga: nu har jag äntligen stickat klart min uppifrån- och nedkoftaDen blir mer elastisk ju fler maskor du har per rand, dvs två räta två aviga blir mer elastisk än en rät en avig.och tänkte göra en panel som ska funka både för magen och sjalbärandet. Alltså vore det väl smartast att göra den i resår?
Då är frågan: hur gör jag för att resåren inte ska bli platt och oelastisk? Jag tycker den ofta blir det. Ett nr mindre stickor? Något annat knep?Men fuskpolon jag stickade till R med just 2+2 är helt platt och oelastisk. Den andra jag gjorde är mer elastisk. Också 2+2. Kan det ha med garnet/kvaliteten att göra? Den platta är i superwashgarn och den mer elastiska är i akryl eller liknande. Blir ullgarner mindre elastiska?
Nu ska jag använda tretrådigt ullgarn och en tråd borstad suri.
Bubbi skrev:Jag tycker tvärtom, att små stickor ger elasticitet. Och alpacka är bättre än merinoull.Kanske är det rätt storlek på stickor det handlar om helt enkelt? För med för små kan det bli hårt och oelastiskt.
kvarnvik skrev:Jag vill sticka en sjal som har den här formen:Jag har börjat på en sån, den har hål som man kan sticka ut ärmarna ur. Mönstret är ur boken Designstickat. Jag gillar dock inte garnet så jag funderar på att repa upp och sticka den i något annat garn.
Är det någon som vet var jag kan hitta ett mönster på en sådan? Helst helt rätstickad, Jag ska sticka i färgskiftande garn har jag tänkt
Knyttet & K skrev:Åh, den boken har jag ju här någonstanskvarnvik skrev:Jag vill sticka en sjal som har den här formen:Jag har börjat på en sån, den har hål som man kan sticka ut ärmarna ur. Mönstret är ur boken Designstickat. Jag gillar dock inte garnet så jag funderar på att repa upp och sticka den i något annat garn.
Är det någon som vet var jag kan hitta ett mönster på en sådan? Helst helt rätstickad, Jag ska sticka i färgskiftande garn har jag tänkt
kvarnvik skrev:Jag vill sticka en sjal som har den här formen:Jag stickar en trekantig rätstickad sjal nu i flerfärgat garn, jag började med att lägga upp 3 maskor i ena spetsen sedan har jag ökat med en maska innanför kantmaskan på ena sidan var 4:e varv och efter mitten minskade jag på samma sätt var 4: varv. Skönt att ha en enkel rätstickad sjal att greja med framför TV:n.
melon skrev:Jag har dissekerat ett nystan kauni regnbågsgarn i små små nystanVarför? Något speciellt projekt?
We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]
The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]
All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]
this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?