Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av leonie
Igår stickade jag på min sommarsjal för första gången sen sonen föddes! Har inte haft ro innan, med spetsmönster och allt, men igår hann jag fem varv medans liten sov! :vågen: Det kanske finns hopp om ett fortsatt stickande liv trots allt!
Användarens profilbild
Av Ketronya
sussry skrev:Ketronya: Wow, så fin sjal. :heart:
Tack :D
Användarens profilbild
Av Ketronya
Enid skrev: Underbart vacker! :love: Är det ett gratismönster *hoppas*
Nja, det är det ju inte direkt, man får det med när man köper prenumeration på alla mönster i den första sagan om ringen serien:
http://afewstitchesshort.blogspot.com/2 ... nings.html

Hon gör fantastiska skapelser och mönstret är väldigt tydligt.
Användarens profilbild
Av binaem
Här går det låångsamt frammåt med skiraste sjalen ... är ovan och tar mig inte tid. Fast jag drömmer om en Harunin ... men vet inte om jag vågar .. verkar svår.
Användarens profilbild
Av MuuM
Ketronya skrev:En fråga till om Laminarian bara :wink:

Det står att man ska lyfta första maskan varje varv, ska man göra det både på de aviga och räta varven?
Japp, det gör/gjorde jag.
Användarens profilbild
Av Ketronya
MuuM skrev:
Ketronya skrev:En fråga till om Laminarian bara :wink:

Det står att man ska lyfta första maskan varje varv, ska man göra det både på de aviga och räta varven?
Japp, det gör/gjorde jag.
Tackar, då ska jag bara sticka färdig nuvarande projekt sen bär det av :D
Min skiraste sjalen är klar! :vågen:

Stickad i Teetee Elegant på stickor 5½mm
Knappt 50g gick åt då jag la upp 229 maskor (istället för 299 som sägs i mönstret)

Bild

Nu när min sommarutmaning som jag trodde skulle ta verkligen hela sommaren, redan är klar är jag ju sugen att ge mig på ngt nytt nu när skallen är klart och relativt tom... typ en Flower Petal shawl eller Pomatomus-muddar eller ngt annat skoj som jag inte kommer att orka sätta mig in i när skolan börjar... :wink:
Användarens profilbild
Av Ketronya
CrazyMagpie skrev:Min skiraste sjalen är klar! :vågen:

Stickad i Teetee Elegant på stickor 5½mm
Knappt 50g gick åt då jag la upp 229 maskor (istället för 299 som sägs i mönstret)

Bild

Nu när min sommarutmaning som jag trodde skulle ta verkligen hela sommaren, redan är klar är jag ju sugen att ge mig på ngt nytt nu när skallen är klart och relativt tom... typ en Flower Petal shawl eller Pomatomus-muddar eller ngt annat skoj som jag inte kommer att orka sätta mig in i när skolan börjar... :wink:
Åh va fin den blev :tumup:

Pomatomus är jag också jättesugen på, men jag tycker det verkar så svårt, fast det ser väl svårare ut än vad det är, som med det mesta :wink:
Av Enid
Jag har ett jättefint bomull/silke garn som jag inte vet vad jag ska sticka av. Det är supermjukt och har underbar struktur men färgen är såååå trist, gråmelerat :? . Det är spunnet av en tråd ljusgrått och en tråd mellangrått vilket bara äter upp alla mönster jag försöker sticka. Eller ska jag sälja/skänka det? Inse att gråmelerat inte är min grej hur mjukt och vackert fibern än är? Går det att färga?
Användarens profilbild
Av Ketronya
Enid skrev:Jag har ett jättefint bomull/silke garn som jag inte vet vad jag ska sticka av. Det är supermjukt och har underbar struktur men färgen är såååå trist, gråmelerat :? . Det är spunnet av en tråd ljusgrått och en tråd mellangrått vilket bara äter upp alla mönster jag försöker sticka. Eller ska jag sälja/skänka det? Inse att gråmelerat inte är min grej hur mjukt och vackert fibern än är? Går det att färga?
Jamen färga det går väl, man kan väl använda samma färg som till tyg, typ herdins?
Användarens profilbild
Av solängel
binaem skrev:Här går det låångsamt frammåt med skiraste sjalen ... är ovan och tar mig inte tid. Fast jag drömmer om en Harunin ... men vet inte om jag vågar .. verkar svår.
ellla får rätta mig om jag har fel, men skiraste och Haruni bygger väl på i stort sett samma bladmönster? Fast man stickar skiraste rakt upp från basen och Harunin som en trekantsjal? Jag kan iaf intyga att Harunin inte är svår. Det var den första riktiga spetsjal jag stickade. :tumup:
Av Abunai
Jag har fastnat mitt i min haruni, det har tydligen blivit fel någonstans. Jag gör en halv del av mönstret, och när jag ska ha nått mitten (och kontrollerat konstant att mönstret stämmer) så har jag typ 5 maskor kvar. Vet inte riktigt vad jag sa göra, att dra upp flera varv är inte så lockande men jag antar att jag väl måste göra det. :? :(
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 39
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?