- tis okt 16, 2012 19:49
Den saknar visst ett rockhuvud. Vad är det? Är de svåra att få tag på?
Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
ellla skrev:Jag hittade en sida som säljer dem. För 155 kr. Känns överkomligt.![]()
Ponyo skrev:överkomligt men onödigtellla skrev:Jag hittade en sida som säljer dem. För 155 kr. Känns överkomligt.![]()
melon skrev:Jättefin PonyoNej, jag har bara det som syns på bilden.Har du fler än en spole till den?
Toppen med en bild ellla! Jag försökte få in en förut men jag lyckades inte från telefonen.
Ponyo skrev:Nej. Inte för att spinna på den. Men jag varnar dig, innan du vet ordet av har den förökat sig och fått massor av nya tillbehörmelon skrev:Jättefin PonyoNej, jag har bara det som syns på bilden.Har du fler än en spole till den?
Toppen med en bild ellla! Jag försökte få in en förut men jag lyckades inte från telefonen.
Men behöver jag komplettera med något?
Ponyo skrev:Åh, tack snälla ni för att ni guidar mig.Det kommer ju att rullas upp på spolen när du släpper in det i rockmodern. När spolen är full kan du göra en härva av garnet (går bra runt en stol om men inte har en härvare) och sen kan du tvätta garnet försiktigt så att den nya snodden stabiliseras i garnet.![]()
![]()
![]()
![]()
Tyvärr åkte vi till stugan idag, och jag får inte återse den förrän på fredag.
Men då ska jag testa.![]()
Men om jag ska tvinna garn. Behöver jag något som det färdigtvinnade ska på?
ellla skrev:jag har trättPonyo skrev:Nej. Inte för att spinna på den. Men jag varnar dig, innan du vet ordet av har den förökat sig och fått massor av nya tillbehörmelon skrev:Jättefin PonyoNej, jag har bara det som syns på bilden.Har du fler än en spole till den?
Prova att ta en tråd. Stark bomull typ steksnöre går bra. Och prova att trä rocken. Trä snöret runt det stora hjulet och spolen och sen runt det stora hjulet och vingen. (du har ju två olika skåror (minst) där man kan dra garnet) Knyt ihop.
Prova att trampa. Vad händer? Går hjulet rakt?
trampa tills det känns som att du har koll på fötterna. Känn vad som händer. Prova att spänna lite på rockmodern, så att tråden blir mer spänd. Vad händer? hur känns det?
Ponyo skrev:Jo, vad är trissan och vad är spolen?
Ponyo skrev:Jag gav tråden lite mer snodd innan jag tvinnade den. Kolla åt vilket håll snodden går och tänk att du ska snurra den ännu mer åt det hållet. Spinnrocken går åt två håll: medsols och motsols. Oftast spinner man singeln medsols och tvinnar det motsols, då får man ett vanligt s-tvinnat garn.ellla skrev:jag har trättPonyo skrev:Nej. Inte för att spinna på den. Men jag varnar dig, innan du vet ordet av har den förökat sig och fått massor av nya tillbehörmelon skrev:Jättefin PonyoNej, jag har bara det som syns på bilden.Har du fler än en spole till den?
Prova att ta en tråd. Stark bomull typ steksnöre går bra. Och prova att trä rocken. Trä snöret runt det stora hjulet och spolen och sen runt det stora hjulet och vingen. (du har ju två olika skåror (minst) där man kan dra garnet) Knyt ihop.
Prova att trampa. Vad händer? Går hjulet rakt?
trampa tills det känns som att du har koll på fötterna. Känn vad som händer. Prova att spänna lite på rockmodern, så att tråden blir mer spänd. Vad händer? hur känns det?
Hjulet går nästan helt rakt. Vobblar lite lite.
Lätttrampad (säger jag med noll erfarenhet)
Men nu. Hur tvinnar jag? Melon, du sa ngt om att om jag ska tvinna malabrigo så måste jag göra något före.
We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]
The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]
All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]
this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?