Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av FiaLisa
Det finns ju massor av snygga väskor i den här tråden. Idag har jag sytt nya hängare i alla handdukar som låg i vägen på sybordet. Jag är alltså ett steg närmare att börja på en onbag.
Användarens profilbild
Av Vida
Jätte jättejätte snygg!
Av Ponyo
Maddemoa skrev:Blev så nöjd med min väska att jag äntligen vågade sätta saxen i ett tyg som legat länge i garderoben. Tyckte att det var för fint för att klippa i.
Så vips bidde det en till :D

Bild

Bild

Det syns inte riktigt på bilden med det som ser svart ut är mörkbrunt och är sammet, jättegosigt, medan det vita är vanligt tyg. Sidor och foder är av ett riktigt gammalt lakan som jag fått av mormor.
Wow! :shock: :loving:
Användarens profilbild
Av melon
Maddemoa: Urläcker!!!
FiaLisa skrev:Idag har jag sytt nya hängare i alla handdukar som låg i vägen på sybordet. Jag är alltså ett steg närmare att börja på en onbag.
:lol: :lol:
Användarens profilbild
Av zero.sara
esarina skrev:Maddemoa :shock: :love:
:iagree: Superfin
Av Emmiez
nu har ja bestämt mig för att det skall bli en sån här väska, frågan är vilket tyg jag skall ha, kanske köpa lite lenda och göra en mai tai av resten :lol:
Av Emmiez
Emmiez skrev:nu har ja bestämt mig för att det skall bli en sån här väska, frågan är vilket tyg jag skall ha, kanske köpa lite lenda och göra en mai tai av resten :lol:
efter att ha sett maddemoas väska så tror jag att jag ångrar mig, blir nog inte lenda, vill ha ett finare tyg :)

Undra var jag skall köpa ett fint tyg :)
Av Ponyo
Kosmos skrev:Ni som sytt:
Jag vet hon skrev att man inte ska skarva axelbandet. MEN om jag har ett tyg som är 3 meter och skarvar på 25 cm på varje sida då blir det väl nästan där knuten hamnar. Tror ni det gör jättemycket för hållbarheten?
OM jag skulle göra en igen, så skulle jag utan att tveka skarva på mitten. Eller i ett av hörnen nedtill.
Av Emmiez
Bubbi skrev:
Kosmos skrev:Ni som sytt:
Jag vet hon skrev att man inte ska skarva axelbandet. MEN om jag har ett tyg som är 3 meter och skarvar på 25 cm på varje sida då blir det väl nästan där knuten hamnar. Tror ni det gör jättemycket för hållbarheten?
OM jag skulle göra en igen, så skulle jag utan att tveka skarva på mitten. Eller i ett av hörnen nedtill.
Det funkar altså att skarva? skall tänka på det, i ett hörne borde det ju för utseendets skull fungera bättre isåfall :)
Användarens profilbild
Av Jolin
Oj vad många snygga väskor! jag har varit så missnöjd med de 2 skötväskor jag har och nu är jag inspirerad att sy en sån här trots att jag inte är så bra på att sy :roll:
Av Emmiez
LillGrodan skrev:Oj vad många snygga väskor! jag har varit så missnöjd med de 2 skötväskor jag har och nu är jag inspirerad att sy en sån här trots att jag inte är så bra på att sy :roll:
övning ger färdighet, ju mer du syr desto bättre blir du :tumsup:
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 26
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?