Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Nettan
Snygg och fräck.
Tack för bilden.
*rusar och röjer bland gamla kläder*
Användarens profilbild
Av Sockertopp
zmurfan skrev:Här är en actionbild på en av dem. Det ligger 3 tygpåsar i denna som jag hängde på stolen. 2 tygpåsar har fått åka med till förskolan med en overall, ett par skor och ett par handskar i vardera.
Bild
Ah....smart!! Du har i princip bara sytt ihop i botten va'? (Låg vaken flera timmar i natt så tankeverksamheten är inte på toppnivå... :wink: )
Användarens profilbild
Av zmurfan
Sockertopp skrev:
Ah....smart!! Du har i princip bara sytt ihop i botten va'? (Låg vaken flera timmar i natt så tankeverksamheten är inte på toppnivå... :wink: )
Just den där har varit en t-shirt så den klippte jag av ärmarna på samt klippte lite större halshål på. Fållade ärmar och halshålet och sydde igen i nederdelen.

Linnena var jag lite mer lat om och brydde mig inte om att klippa större halshål på utan där sydde jag bara igen där nere.
Det var skitenkelt. Och så fick jag användning av alla gamla t-shirtar och linnen som jag ändå inte använt på flera år. :)
Användarens profilbild
Av Cinnamon
Smart och snyggt!! :app:
Användarens profilbild
Av mejamy
Nu blev jag inspirerad! Ska nog ta en genomgång bland gamla T-shirts jag med: Tygpåsar är ju perfekt att ha till alltmöjligt. Tack för tipset! :D
Användarens profilbild
Av jag71
zmurfan skrev:Om du inte har tid så har jag ett alternativ att erbjuda. Jag har färdigsydda servetter från vårat bröllop. Finns vita, blå eller lila. Är det något som passar så skulle du kunna få köpa för väldigt billig penning.
Låter onekligen lockande men jag har tyget och jag behöver lite symaskinstid så jag får vila upp mig från barnen. Så jag tackar nej. Får jag återkomma senare om det visar sig att jag behöver fler?
Användarens profilbild
Av zmurfan
jag71 skrev:
zmurfan skrev:Om du inte har tid så har jag ett alternativ att erbjuda. Jag har färdigsydda servetter från vårat bröllop. Finns vita, blå eller lila. Är det något som passar så skulle du kunna få köpa för väldigt billig penning.
Låter onekligen lockande men jag har tyget och jag behöver lite symaskinstid så jag får vila upp mig från barnen. Så jag tackar nej. Får jag återkomma senare om det visar sig att jag behöver fler?
Självklart! De ligger bara att och samlar damm ändå. :)
Användarens profilbild
Av zmurfan
Kreativiteten fortsätter med sitt flödande.
Har hittills bara lagt upp svärfars byxor än men har några fler projekt på gång idag. Mer info och bilder kommer lite senare.
Användarens profilbild
Av Sanfora
Påsarna var ju jättesmarta och kardorreknäppningen på förkläderna likaså! Fint!
Användarens profilbild
Av zmurfan
Sanfora skrev:Påsarna var ju jättesmarta och kardorreknäppningen på förkläderna likaså! Fint!
Det var någon nånstans (minns inte vart) som länkade till Martha Stewart show och där fanns ett videoklipp hur de gjorde påsarna. Det såg så enkelt ut så jag tänkte jag måste testa.

Kardborreknäppningen är egen idé. Annars får jag bara hålla på att knyta hela tiden när de knyter upp. :)
Användarens profilbild
Av zmurfan
Linnea i sin sjalett.
Bild
Oscars sjalett, han provade den men jag hann inte med att fota då.
Bild
Av en av mina pyjamaströjor så blev det en hel pyjamas till Oscar.
Bild
Passade på att sy den vänstra tygbindan med. En lite större nattvariant med fårvingar. :) Och sen kom jag på att jag skulle ha mina namnlappar på mina egensydda tygbindor. OM de mot förmodan skulle få för sig att antingen slarva bort sig eller bli sålda någon gång.
Bild
Användarens profilbild
Av zmurfan
Måste puffa tråden för min otroligt snygga pyjamas till Oscar!

(dock har han inte provat den än så jag vet inte om den passar, men snygg är den, eller hur?)
Användarens profilbild
Av mejamy
Jättefin pyjamas! :tumup:

Och nu har även jag slaktat en T-shirt och sytt en tygpåse! Använde den idag när vi handlade. En liten insatts för miljön! :vågen:
Av Marine78
Mycket fina kläder och andra ting du skapat. Det är kul att kunna återanvända och inte bara sy i nya tyger!
Användarens profilbild
Av zmurfan
Oscar kom och sa att han ville ha pyjamasen nu ikväll när jag tänkte stoppa ner den i lådan hans. Så klart han fick det. Då fick ju även jag se passformen på han. Det har jag inte gjort tidigare. Allt är gjort på en höft. :)

Men allt satt som en smäck på han! Liiiite väl urringat men det går att åtgärda imorgon. Killen var klart nöjd iaf.

Och jag känner mig mäkta stolt över att ha knåpat ihop en pyjamas.

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?