Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av linafelicia
frida skrev:Jag sydde dit resårsnodd som sen går genom en öljett på axelbanden och regleras med en sån där plastkula med fjäderknapp (snoddstopp eller vad det nu kan heta :hmm: ) Så det funkar att få upp huvudstödet äv om han är på ryggen.
Jag håller också på att fundera över huvudstöd till min cammosele så jag lånar din tråd :oops:

Frida: Jag förstår nästan men inte riktigt, har du en bild så man kan se hur det ser ut?

Knutis, den med knutar var ju jättefin! Billigt och bra också för man slipper köpa några extra saker.

Egentligen skulle jag vilja ha ett huvudstöd som sitter fast men som man kan rulla ihop och gömma på samma sätt som vissa jackor har en luva som göms i kragen. Kan det funka tror ni?
Man kan kanske sy dit en liten utanpåficka högst upp på selen som öppnas med blixtlås?
Användarens profilbild
Av Anso
www.colibribaby.com har huvudstöd på sina MT´s så ta en titt där för lite tips...... :D
Användarens profilbild
Av knutis
linafelicia skrev:
Egentligen skulle jag vilja ha ett huvudstöd som sitter fast men som man kan rulla ihop och gömma på samma sätt som vissa jackor har en luva som göms i kragen. Kan det funka tror ni?
Man kan kanske sy dit en liten utanpåficka högst upp på selen som öppnas med blixtlås?
Huvudstödet på den sele jag har gjort viker jag upp och trycker fast med tryckknappar, så det bilr en liten ficka längst upp där jag stoppar ner banden med knutar på. Det är lite svårt att förklara ska försöka ordna en bild.

Det försvinner ju inte helt men det blir betydligt snyggare än när det hänger och dinglar... :? tänkte du på något annat där så var det du som tänkte och inte jag som skrev.... :nono:

Men visst vore det något på, ett sätt att stoppa undan huvudstödet helt... :roll:
Tål att funderas på...
Användarens profilbild
Av Elina
knutis skrev: tänkte du på något annat där så var det du som tänkte och inte jag som skrev.... :nono:
Hade ju INTE tänkt på det om du inte skrivit så *ler*
Användarens profilbild
Av knutis
Elina skrev: Hade ju INTE tänkt på det om du inte skrivit så *ler*

Vad då?? :floet2:
Användarens profilbild
Av knutis
Så här blir fickan där snoddarna stoppas ner

Bild

Sitter uppe med tryckknappar....
Användarens profilbild
Av April
Åh, vilka fina bilder :-D jag blir så imponerad av alla fina selar som hela tiden dyker upp!

Kram
Användarens profilbild
Av linafelicia
Den röda selen är jättefin Knutis, hur många har du egentligen?
Är det manchester?

Idag när jag stod i duschen fick jag en ny ide :idea:
Min sele har två lager tyg i själva sittdelen så då kom jag på att man kanske kan sy en paspolerad öppning (kanske med blixtlås) längst upp på yttertyger och så fäster man huvudstödet på innertyget innan man syr ihop själva selen. När man sytt ihop alla delarna kan man sy en stickning genom båda lagren så att man får en ficka. Gick det att förstå? :hmm:
Det som talar mot att det ska funka är att selen blir spänd när barnet sitter i och att det då kan bli svårt att ta i och ur huvudstödet när barnet sitter i.
Det kanske blir knöligt och obekvämt för barnet?
Kanske är det bäst att sy typ en bälgficka högst upp?
Hmm, ju mer jag tänker på det desto fler frågor dyker upp...
Användarens profilbild
Av knutis
linafelicia skrev:Den röda selen är jättefin Knutis, hur många har du egentligen?
Är det manchester?

Idag när jag stod i duschen fick jag en ny ide :idea:
Min sele har två lager tyg i själva sittdelen så då kom jag på att man kanske kan sy en paspolerad öppning (kanske med blixtlås) längst upp på yttertyger och så fäster man huvudstödet på innertyget innan man syr ihop själva selen. När man sytt ihop alla delarna kan man sy en stickning genom båda lagren så att man får en ficka. Gick det att förstå? :hmm:
Det som talar mot att det ska funka är att selen blir spänd när barnet sitter i och att det då kan bli svårt att ta i och ur huvudstödet när barnet sitter i.
Det kanske blir knöligt och obekvämt för barnet?
Kanske är det bäst att sy typ en bälgficka högst upp?
Hmm, ju mer jag tänker på det desto fler frågor dyker upp...
JA, du. Jag har bara en men har sytt denna till en tjej i närheten. Det är inte manchester men en lite grövre typ "ribbad" bomull. röda och rosa ribbor...jättefint tyg tycker jag :D

Jo, jag tror jag fattar hur du menar och jag har också tänkt på det. Min sele har också flera lager. Så varför inte. Men frågan är ju om det funkar som sagt.... :roll: tror nog det blir tajt...ja, men testa du vet jag så får du berätta hur det gick :lol:
Användarens profilbild
Av linafelicia
knutis skrev: Jo, jag tror jag fattar hur du menar och jag har också tänkt på det. Min sele har också flera lager. Så varför inte. Men frågan är ju om det funkar som sagt.... :roll: tror nog det blir tajt...ja, men testa du vet jag så får du berätta hur det gick :lol:
Jag håller fortfarande på med min cammo-prototyp som jag la ut en bild på för några dagar sedan. Jag testar på den så fort jag hinner.
Jag får plocka fram min bästa vän sprättaren :Hahaa:
Av ansve9
TACK för denna supertråd :vågen:

Jag har funderat på detta ett tag jag oxo. Ska absolut göra en MT någon gång :floet2: Den gången jag har massor med tid och inga andra projekt som lockar...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?