Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av AnKa
malinmedflera skrev:
AnKa skrev: Aha, det var ju smart att sälja det som inte riktigt blev som tänkt. Så gör inte jag. Jag gör om och gör om och gör om tills jag är helt nöjd. Jag har också svårt att skiljas från något som jag inte tycker är helt bra. Lite perfektionist är jag nog.

Jag tittade på din blogg. Vad mycket fint du gör.
Jag har också en del smycken på min blogg, adressen finns här nedan.
Vilket fint lila halsband du hade på bloggen! De var fina båda, men det korta var min favorit. Jag önskar jag var bättre på att sy också, har tagit hem symaskinen, och laddar för att ge mig i kast med ett projekt, men jag har en förmåga att fastna i trådspänningsproblem... :?
Trådspänningsproblem jag vet :hopmad:
Sydde på mammas maskin nu i sommar och jag tror att inköp av ny symaskin bör prioriteras. Inga trådspänningsproblem alls på hennes lite nyare och bättre maskin.
Användarens profilbild
Av marlene
jag har gjort nått halsband. Fick ju till och med sjalbarnshjälp med wire (stavas det så?) och klämpärlor :heart:

Men idag fick jag ett så fint halsband av florin (fast det är hennes sambo som har gjort det) :heart:

Det femte på andra raden från vänster på det här kortet :D (tror det är det åtminstone, eller så är det ett liknande) http://2.bp.blogspot.com/_tMxMFM1EgNY/S ... bda7_b.jpg jag fick välja och gissa om det var svårt :siishah:
Boadicea skrev:Jag är sur. Skulle göra halsband i går, av grejor jag köpte härom dagen. Men det visade sig att hålen i pärlorna är för små för tråden jag ville använda. :( Blä!
Grymt irriterande!! För min del har såna upplevelser slutat i att jag har en jättestor byrålåda full med pärlor och olika trådar och wire. :D
Användarens profilbild
Av AnKa
Tänkte visa ett armband som jag gjorde i somras. Jag trivs i det och har haft det mycket i sommar.
Bild

Och ett halsband jag gjorde till mamma. förra sommaren gjorde jag flera liknande så när hon ville ha ett sådant var jag inte överförtjust direkt. Hon fick tjata lite men till slut blev det iallafall klart.
Bild
AnKa skrev:Tänkte visa ett armband som jag gjorde i somras. Jag trivs i det och har haft det mycket i sommar.
Bild

Och ett halsband jag gjorde till mamma. förra sommaren gjorde jag flera liknande så när hon ville ha ett sådant var jag inte överförtjust direkt. Hon fick tjata lite men till slut blev det iallafall klart.
Bild
Jättefina!!!
ericah skrev::hello:

pysslar väl inte så mycket men ställer en fråga iaf

Finns det nån bra affär som säljer kedjor och prälor i gbg-området?
Du har Millefiori på Linnégatan och BeadPlace i Mölndal. Men BeadPlace har bara öppet ett par timmar på lördagar. In-Ex konstnärsmaterial (vid fröken Olsson) har ganska mycket grejer och så finns ju alltid Panduro förstås.
AnKa skrev:Malin, jag tittade i din blogg, på de fina ringarna. Vad använder du för tråd? Är det sterling eller Artistic wire, eller? Och hur grov är den?
Det är silverfärgad kopparwire, jag hoppas kunna göra grejer i sterling silver sen, men jag vill öva mer först. Artistic wire har jag provat men trivdes inte med den, den kändes för gummiaktig. Vad kul att du tyckte de var fina! Det finns gratis beskrivning på http://www.jewelerylessons.com.

Edit: glömde skriva, jag använder 0,8 mm i tjocklek på de som är på bilderna och när jag surrar på småstenar har jag 0,3 eller 0,4 mm.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?