- tis okt 16, 2012 22:43
Hur många meter garn räknar du med att den kräver?
Jag har försökt räkna ut garnåtgången på ett par leggings genom att bläddra igenom en massa stickade leggings på ravelry. Svårt att säga exakt men de flesta verkar ligga på runt 1000m, med en rimlig storleksskillnad på 800-1400meter. Någon ligger på 600m och någon på 1600m. En kofta hamnar ju lätt på 1200-1600m så egentligen är det inte mycket mer än en kofta. En väldigt ovetenskaplig undersökning så det ska bli skoj att se hur många meter vi här i KALen hamnar på.
Zauberball är ju
glis skrev:Jag ser på fb precis nu att du håller på med en kofta, snygg!melon skrev: Sticka med lite tjockare garn bara så är du med i matchenMen då är vi ju tillbaka i "gillar inte min kropp-spåret", det ser för taskigt ut med grovstickade brallor på, fint uttryckt, fylliga lår.
Men när jag såg ditt Zauberball blev jag faktiskt riktigt sugen igen... Har länge velat sticka något av det garnet men inte kommit på vad...

Jag har försökt räkna ut garnåtgången på ett par leggings genom att bläddra igenom en massa stickade leggings på ravelry. Svårt att säga exakt men de flesta verkar ligga på runt 1000m, med en rimlig storleksskillnad på 800-1400meter. Någon ligger på 600m och någon på 1600m. En kofta hamnar ju lätt på 1200-1600m så egentligen är det inte mycket mer än en kofta. En väldigt ovetenskaplig undersökning så det ska bli skoj att se hur många meter vi här i KALen hamnar på.
Zauberball är ju