Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
zandrama skrev:Jag sitter och syr på namnetiketter från mina namnband på de senast sydda plaggen. Vad snyggt det blir! :vågen:
Dottern sa i morse:
- Jag tycker det är fint med mina märkeskläder!
- ???
- Ja när du syr på ditt märke på saker du gjort till oss.
Användarens profilbild
Av tweed
Igår var jag hos mamma och sydde på mina läxor medan hon passade barnen. Jag sydde detaljer på ett stickfodral, siffror till fickorna och frihandskviltade utsidan, klippte till och strök vlieseline på tygbitar till ett applikationsprojekt och sist sydde jag ihop en toille som vi ska ha med oss nästa gång jag åker till Lkpg. Då ska vi jobba med mönsterkonstruktion. Tycker att jag fick ganska mycket gjort, men det är ändå mycket kvar, ska sy om ett gammalt plagg till nåt nytt, sy något i lappteknik av tyg som jag själv har mönstrat, rita skisser till plagg som vi ska rita mönster till senare, stilisera ett växtmotiv och applicera det på något, och säkert en massa till som jag har glömt + läsa en massa litteratur och göra fem dagar praktik innan 15 mars :roll: Jag hinner inte sy något annat än det jag måste :purskis:
Användarens profilbild
Av Moson
Humleblomstern skrev:Har någon ett tips på var jag hittar roliga mönster på damtoppar i trikå? Jag tänker mig med något litet rynk fram, eller en snygg skärning. De jag hart sett i ottobre känns lite väl tantiga... Kanske för att en del av deras modeller är tanter?
om du har ett basmönster du tycker sitter bra är det lätt att fixa själv :)
Moson skrev:
Humleblomstern skrev:Har någon ett tips på var jag hittar roliga mönster på damtoppar i trikå? Jag tänker mig med något litet rynk fram, eller en snygg skärning. De jag hart sett i ottobre känns lite väl tantiga... Kanske för att en del av deras modeller är tanter?
Åh, vågar jag det? Jag kanske borde... För jag har ett bra mönster på en tröja som sitter riktigt bra... Hm... :hmm:
Användarens profilbild
Av Moson
Humleblomstern skrev:
Moson skrev:
Åh, vågar jag det? Jag kanske borde... För jag har ett bra mönster på en tröja som sitter riktigt bra... Hm... :hmm:
Det är klart :)
Rita av ditt mönster. Rita dina skärningar där du vill ha dom och spräck upp om du vill ha veck eller rynk någonstans och ta ut mönsterdelar från det.
Det klarar du :tumup:
Användarens profilbild
Av puppan
Fryle skrev:
zandrama skrev:Jag sitter och syr på namnetiketter från mina namnband på de senast sydda plaggen. Vad snyggt det blir! :vågen:
Dottern sa i morse:
- ???
:loving:
Användarens profilbild
Av SCSI
Testsydde en mei tai i natt av en bit gammal senapsgul manchester + 70talsgrönt lakan som foder (och blå ikea-fleece som vaddering).
Rätt nöjd - även om jag verkligen inte borde sy mitt i nätterna eftersom jag fick sprätta hur många gånger som helst när jag sytt fel... den är lite sned och jag funderar på att göra axelbanden avsmalande eftersom det är lite knöligt att knyta. Åsså måste jag banka i några tryckknappar att hålla uppe nackstödet med. Men joel provsover den just nu och verkar inte ha några klagomål! (Själv önskar jag att jag tagit mig tid att tvätta tyget först - det luktar gammalt unket linneskåp, där det legat och väntat på rätt projekt länge) än så länge.
Användarens profilbild
Av carro83
ellla skrev:Jag sitter och syr nya gardiner till sovrummet!
Hissgardiner... Och så kommer sambon och gnäller på att de inte blir mörka nog... :evil:
:hopmad: säg till han att sy själv :klappa:
SCSI skrev:Testsydde en mei tai i natt av en bit gammal senapsgul manchester + 70talsgrönt lakan som foder (och blå ikea-fleece som vaddering).
Rätt nöjd - även om jag verkligen inte borde sy mitt i nätterna eftersom jag fick sprätta hur många gånger som helst när jag sytt fel... den är lite sned och jag funderar på att göra axelbanden avsmalande eftersom det är lite knöligt att knyta. Åsså måste jag banka i några tryckknappar att hålla uppe nackstödet med. Men joel provsover den just nu och verkar inte ha några klagomål! (Själv önskar jag att jag tagit mig tid att tvätta tyget först - det luktar gammalt unket linneskåp, där det legat och väntat på rätt projekt länge) än så länge.
Sådär kan du väl inte säga utan att visa bild :this: :wink:
Användarens profilbild
Av Sedum
Fryle skrev:
Dottern sa i morse:
- ???
:loving:
  • 1
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?