Asereht skrev:trollmamma skrev:
Denna basker ! Din blev super snygg jag misslyckades för nått åt se'n o har bara blängt på mönstret o vill inte börja om på en ny samtidigt har jag på mitt jobb fått se en massa olika varianter allt från svarta i räta varven mittlen till med rasta färger , enfärgade o med ulligt aviga varv så dragspels effekten ser ut som en päls
ska ge mig på den med mitt koolaid färgade garn jag tror att den hade gjort mönstret rättvisa !
Det tog ju tre försök att få den som jag ville ha den men nu när jag harlite koll på det hela så är jag sugen på att sticka fler. Rättar mig själv, jag kommer att sticka fler. 
Jag håller på att förbereda mig för koolaid färgandet. Men jag har lite svårt att bestämma mig för vilket garn jag ska köra på. Grått elelr natur. Sen funderar jag också på om det funkar på alpacka?
Det är ju roligt att det blir fler jag blir sugen o tror att med koolaid garet blir det super bra ..ska bara samla mig !
den är ju rätt stor så jag måste minska mask antalet eller gå ner i stickor o det sistnämnda känns lite trist !
Det går att färgar all animaliska hår med koolaid ...
hår ull grått o vitt ull Lite länkar som kan hjälpa !
Det kommer lukta så se till att kunna tvätta garnet efteråt .. jag har låtit garnet torka o efter kört dom i maskinen i tvättpåse med lämpligt medel ... det luktar än men inte alls som precis efter micron
Lycka till o dokumentera !!