Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Itis
Efter att ha sett Esarinas fina egensydda skötväska här på forumet blev jag verkligen lockad att göra en jag också. Jag har försökt sitta och knåpa ihop en ritning på ungefär hur den ska se ut utifrån vad man måste ha med.

Men, man är ju bara människa och jag vill gärna ha tips om ni ser att jag missat något, eller om det är något med designen som ni tycker ser dumt/konstigt/fel ut. :help:

(Med ersättning menas tetra-förpackning med mjölkersättning)

Bild

Den kanske verkar lite stor, och den är ju inget man har med till shoppingen kanske. Den är mer tänkt att användas när man ska och hälsa på någon, eller att den bara är en extraskötväska i bilen om den vanliga skötväskan inte räcker till.

Angående måttena, den är inte SÅ himla stor...kolla på en linjal! :D
Senast redigerad av Itis den fre jun 29, 2007 20:08, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av zmurfan
Ser lite ut som en kylbag med flera småfack på ritningen din. :)

Allvarligt talat så kan det nog funka att göra en såndär skötväska att ha med på långturer kanske. Om man ska bort över en hel dag eller över natten eller så. Då blir det nog bra med en större modell.
Användarens profilbild
Av Itis
zmurfan skrev:Ser lite ut som en kylbag med flera småfack på ritningen din. :)

Allvarligt talat så kan det nog funka att göra en såndär skötväska att ha med på långturer kanske. Om man ska bort över en hel dag eller över natten eller så. Då blir det nog bra med en större modell.
Kylbag, ja, det kanske det liknar ja :wink: Den ska bli lite rundare i formerna, det var bara lättare i ritprogrammet att göra den kantig *lat*.

Tack för din åsikt *noterar*
Av surftrollet
Kul att ha inspirerat. ;)

Storleken blir nog bra, man har ju olika behov för olika tillfällen. :) Däreomt så tror jag att den kan bli mer praktisk om den är mer avdelad. Nu är allt under samma lock. När du använder den så kommer du förmodligen bara vilja ha en eller två av sakerna på en gång och om allt är i ett och du river efter något så är det större risk att något annat åker ut, eller att det blir svårare att placera tillbaka saker. Om du t ex har halvfullt med blöjor och inte så mycket "diverse" så kanske det blir bökigt att lägga tillbaka skötbädden i sitt fack för att sidorna viker sig.

Jag skulle föreslå tre avdelningar (med underavdelningar), beroende på vad man är inne och river efter: matsakerna, blöjbytessakerna och övrigt. Men det är bara som jag skulle tänka. :)
Användarens profilbild
Av Selman_73
Snygg ritning även om jag håller med om att den är lite "boxig" men det är ju idén vi ska titta på. 8)

Jag önskar definitivt fack för mobiltelefon, nycklar och plånbok! Försöker få dom på plats i min nuvarande väska men de verkar bara försvinna hela tiden. Jag har också en liten flaska med handdesinfektion i väskan och den vill jag gärna att den ska kunna stå upprätt. Likaså gärna ett mindre fack för nappar (som glider ned i botten på väskan annars) eller någon liten leksak.

Jag skulle också satsa på att göra väskan i pul eller något vattenavstötande material. Väskan är ju tyvärr utanför regnskyddet till vagnen och blir dyngsur vid regnväder.

Jag undrar om det snart inte är vettigare att köpa en avancerad fotoväska - där finns ju alla fack och många av dom är dessutom vattenresistenta! :D
Användarens profilbild
Av Itis
Selman_73 skrev:Snygg ritning även om jag håller med om att den är lite "boxig" men det är ju idén vi ska titta på. 8)

Jag önskar definitivt fack för mobiltelefon, nycklar och plånbok! Försöker få dom på plats i min nuvarande väska men de verkar bara försvinna hela tiden. Jag har också en liten flaska med handdesinfektion i väskan och den vill jag gärna att den ska kunna stå upprätt. Likaså gärna ett mindre fack för nappar (som glider ned i botten på väskan annars) eller någon liten leksak.
Det var det "övrigt"-facket var till för, men nu när du nämner nappar o sånt så får jag ju inse att det kanske är lite för lite med fack! Tack!
Selman_73 skrev:Jag skulle också satsa på att göra väskan i pul eller något vattenavstötande material. Väskan är ju tyvärr utanför regnskyddet till vagnen och blir dyngsur vid regnväder.

Jag undrar om det snart inte är vettigare att köpa en avancerad fotoväska - där finns ju alla fack och många av dom är dessutom vattenresistenta! :D
Jag har hittat möbeltyg med teflonbehandling som ska vara lätt aatt rengöra, men det står väl kanske inte emot vatten så bra nej :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?