Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Siena
Ikväll var jag på invigning av Do Redos utställning på kulturen i Lund! Oj så inspirerande och kul det var! Do Redo gör nya plagg och prylar av gamla stickade plagg som tex. råkat tvättas för varmt och luddat ihop sig, eller att man bara tröttnat på en gammal tröja och gör om den till kjol istället för att slänga den eller skänka den!

Vet ni att Myrorna bara i Storstockholm tar emot 12 000 kg skänkta kläder per dag?! Inte klokt! Do Redo vill att vi hellre än skänka bort gamla tröjor så ska man göra nya grejer av dem. Tänk att man så lätt glömmer bort att man kan återanvända gamla kläder också!

Spana in deras hemsida www.doredo.se

eller besök Kulturen i Lund, utställningen håller på till i januari. Nu ska jag gå och slänga en gammal oanvänd sticketröja i tvätten på 60° och sen göra en handväska av den! :lol:
Av belinda
Åh, jag har precis lånat boken DoRedo på biblioteket :D den är verkligen jätteinspirerande! Är jättesugen på att göra ett par tofflor i filtat tyg :D
Användarens profilbild
Av SoFaD
Jag har sytt om lite av kläder jag har hemma, men det var inte i ull.
Det har hittills blivit tre par jeansbyxor och en ryggsäck till William :-D
Användarens profilbild
Av Siena
SoFaD skrev:Jag har sytt om lite av kläder jag har hemma, men det var inte i ull.
Visst la du upp ett foto här av ryggsäcken du sydde? Den var superfin (om det nu var din ryggsäck jag såg foto på här, men jag har för mig det!). Det var äkta Do Redo-anda!

Åh jag går här och drömmer om alla fina grejor jag nu ska göra av gamla fula prylar! :D En helt ny värld har öppnat sig, samtidigt som jag blir lite irriterad över att jag inte kommit på detta enkla att återanvända kläder själv!
Användarens profilbild
Av mejamy
Åh va kul! Den boken måste jag se om jag hittar på bibblan. Jag har redan ett skåp fullt med gamla kläder som jag tänkt återanvända. Nu kanske jag får veta hur! :D
Användarens profilbild
Av SoFaD
Siena skrev:
SoFaD skrev:Jag har sytt om lite av kläder jag har hemma, men det var inte i ull.
Visst la du upp ett foto här av ryggsäcken du sydde? Den var superfin (om det nu var din ryggsäck jag såg foto på här, men jag har för mig det!). Det var äkta Do Redo-anda!

Åh jag går här och drömmer om alla fina grejor jag nu ska göra av gamla fula prylar! :D En helt ny värld har öppnat sig, samtidigt som jag blir lite irriterad över att jag inte kommit på detta enkla att återanvända kläder själv!
japp, det var jag med ryggsäcken :-D kul att du sett den. jag blev riktigt nöjd faktiskt. Har flera icakassar med kläder så jag kan sy hur mycket som helst om jag bara orkar... ska nog sätta igång nu kanske, william sover o sambon är inte hemma så det är ju ingen som hindrar mig i allafall, mer än datorn dådå :oops:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Åh, ångrar verkligen att jag missade DoRedo-utställningen när den var i Luleå... :( Hade verkligen velat se den, specielt efter att ha bläddrat i deras bok!
Användarens profilbild
Av jazoo
Fast det gäller ju att de där gamla kläderna man har är någorlunda snygga - alltså i färger och mönster och så, annars vill man ju ändå inte ha dem på dig även om man syr om dem... Annars är jag hundra procent med på principen! Och har en hel låda med gamla halvtrasiga jeans hemma som jag tänkt att jag en gång ska göra något av.... Ni vet, de är slitna mellan låren, men ingen annan stans... Det finns massor av fint tyg att ta vara på i ett par sådana jeans... Men när ska man ha tid... :roll:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?