KajsaW skrev:Åh, fegade du...
Jag som hade hoppats att du vågade testa. Nyfiken själv, det är nästan så man borde testa, men brunt är också fint.
Ska bli intressant att höra hur den blev!
Ja, jag fegade

, men nu när jag har den färgade, torkade och nystrukna sjalen framför mig så är jag glad att jag valde brunt!

Färgen blev verkligen perfekt! Precis den bruna nyans jag hoppades på, snäppet mörkare än chokladgåsen jag hade, som jag sålde då jag inte trivdes med den. Det enda som jag gillade med gåsen var just färgen, och eftersom jag behövde en tunn sjal skaffade jag hoppen. Och nu har jag en skön, tunn sjal med gåsens fina färg!
Men, som jag skrev tidigare och som Kvarnvik varnade mig för, ränderna har jag sett för sista gången. Sjalen är helt enfärgad. Konstigt, jag förstår inte varför det blev så. Det är synd, jag hade gärna haft de karaktäristiska hoppe-ränderna kvar. Tyvärr så har jag nu åxå gått miste om de olikfärgade långsidorna som är så bra att ha när man ska dra åt knytningen.
Summasummarum, jag är glad att jag inte la ner en massa möda på att få till den petrolblå färgen. Den hade inte blivit lika fin enfärgad, då hade jag verkligen blivit besviken om ränderna försvann. Sen känns det åxå som att den bruna är mer neutral och passar till allt. Men jag kommer alltid att undra hur det skulle ha blivit... kanske provar jag med någon annan sjal någon gång i framtiden.
Jag återkommer med bilder, snart, kanske ikväll om jag kan få till någon bra bild med blixt.