Jag satte en 4:a.
Nu har jag inte burit stora och tyngre barn i en Skogsnäs så jag har inte kännt att jag saknat avbärarbälte. Det är ju lätt att modifiera det befintliga bältet om man skulle vilja ha ett vadderat med tex spänne och så.
Skogsnäs har andra bra egenskaper, tex för mig som har den som alternativ till syskonvagn så gillar jag att lillebror kan sitta kvar i selen hela tiden. Tex så när jag går till förskolan för att hämta storasyster så bär jag på magen. När jag kommer fram så har lillebror somnat och då "svingar" jag om selen till ryggen i en handvändning och får då lättare att pyssla med storasyster när inget hänger på magen. När jag är hemma igen, och lillebror fortfarande sover, kränger jag av mig hela baletten och han kan sova vidare i sängen med sele och allt.
Just den funktionen är toppen för mina behov.
Hur det skulle vara att vandra Kungsleden med den törs jag inte svara på, därav ingen femma...
Sittkomforten är toppen och bra huvudstöd. Jag gillar faktiskt att det är tyg mellan mig och bebis så behöver jag inte tänka på eventuella knappar på tröjan/jackan jag har. Enkel att använda.
Och så är den vacker!
Så här gott sover man i den:

Mamma till Mirakel-Syster 060305, Alla-Hjärtans-Lillebror 080214, Lilla Smulan 100421 och Lille-lille-lille-killen 120506.
Bär i: Ringo Denim, Manduca
Kör i: Bugaboo Cameleon, BJ City Select
Diggar: BabyHeaven pockets, SWB AIO och EC