- sön sep 23, 2007 15:14
Jag upptäckte det här med sjal ganska sent, sex-sju månader var han när jag köpte min kozy. Jag har en med xl-band, för jag tänkte det kunde vara bättre för min man som är rätt stor, men nu har ju inte han burit alls... Jag tycker Kozyn är otroligt bekväm att bära i när man väl fått på den, men det är dock lite bökigt att knyta tycker jag, iaf när man kör på rygg, vilket jag gör mest. Kanske att det skulle vara lättare om jag haft kortare band, men då vet jag inte om de hade räckt till den ryggsäcksnytning som jag kör. Sen är min lille ganska otålig av sig när jag knyter på, men när det väl är klart och jag kommer utanför dörren är han oftast nöjd, brukar knyta så högt som möjligt så han kan kika över min axeln, då sitter han och "vickar" från sida till sida för att se så mycket som möjligt. Men en nackdel är också att det är krångligt att snöra av om han till exempel blir otålig under promenaden, eller om man vill stanna och gunga eller så. Det var lättare med honom på mage, men det är han nästan för tung för nu (9.5 kg). Jag har därför varit sugen på att testa någon färdig sele, ergo eller beco, som man inte behöver knyta om. Sammanlagt: väldigt skön att bära, lite meckig att få på och av.