Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
3
3%
2
2
2%
3
7
7%
4
29
28%
5
63
61%
Användarens profilbild
Av tweed
Höftposition:
SNV84441.jpg
Tyckte att det funkade bra, men jag tycker att magen eller ryggen är bättre.
Användarens profilbild
Av telistant
Vi har haft vår manduca i tio månader nu och den har använts flitigt från att Love var 8 mån till skrivande stund 18 mån och 11kg. Från början använde vi den mest på magen, men nu mest på ryggen.

Det bra:

Love sitter riktigt bra i den, det är jättebra med den lite skålade sitsen/ryggpanelen eller vad det nu heter.
Den funkar bra på min man som är dryga två meter, men med vinterkläder på både honom och sonen kan han inte knäppa bröstspännet, det blir strypvarning.
Den funkar ganska bra på mej oxå, 162 cm med normal axelbredd för min längd.
Det är snabbt och lätt att få i och ur sonen. Höftbältet är stadigt och man kan ha axelremmarna i kors på ryggen.
Man kan variera rygghöjden

Det jag inte riktigt gillar är:

De bylsiga axelbanden, som gärna vill glida av axlarna då jag har jacka. Men då spänner jag ju bröstremmen men då vill remmen som bröstremmen sitter i dela sig från det vadderade och det är ju inte snyggt och det vadderade ger sig ju av utåt. Det är som att den biten som remmen inte är fastsydd på är för lång, men om den varit kortare hade det inte funkar för maken.

Vi har tvättat selen två eller tre gånger och den har tappat jättemycket färg och det vitbeiga har blivit rosaaktigt. Den ser rätt ordentligt sliten ut efter tio månader.

Jag tycker det är lite svårt att få ner sonen så att han sitter ordentligt i botten på selen med alla vinterkläder, men det går med lite skakande/hoppande. :lol: men det beror kanske mer på vinterkläderna än selen.

Babyinsatsen som behövs ett litet tag, ska sitta fast med två gummiband i botten på sittdelen, det gör den inte, utan den hänger och slänger. Vore fint med en ficka att stoppa in den i eller att den var avtagbart.

Det nya broderade märket är mycket snyggare än det gamla tygmärket

Totalt får den en 4:a av mej

Edit: Vi blev tvugna att reklamera vår första röda manduca efter ca 11mån användning då det blivit hål i tyget på några ställen, bla axelremmen.

Vi fick en ny, Kona Coffe, och den är mycket skönare på något sätt, maken kan spänna bröstspännet med lika mycket utekläder som tidigare och tyget verkar vara mer tätt vävt än på den gamla röda. Sonen pekar på broderierna och säger "blomma" :heart: Kanske beror den subltila komfortskillnaden på att den gamla var mjukare pga användning och att den nya är stadigare men är inte säker på analysen
Senast redigerad av telistant den tor mar 05, 2009 15:13, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Lundie
En klar 5:a. Jag älskar vår Manduca och jag vet inte hur vi skulle klara oss utan den. Vi har precis varit i Thailand och när vi hade skickat iväg vagnen på bagagebandet var Manducan vår räddning.
I Thailand satt sonen i den ofta. Alla bilfärder tex. Barnstol hör inte till vanligheterna nämligen. Han sov gott i Manducan både på båtfärden, shoppingturen och elefantäventyret.
Vi bär både på mage och rygg men mest rygg. Sonen är 9 månader och väger 10 kg.
Hemma sitter han på ryggen när vi lagar mat, dammsuger, hänger tvätt m.m.
Användarens profilbild
Av humla
Jag gillar vår manduca och ger den en fyra.
Den funkar bra på mig fast jag är kort (156 cm, strl 38). Möjligtvis kommer jag inte att kunna spänna den tillräckligt i sommar när jag och lillan har mindre byllsiga kläder på oss.

Jag köpte en begagnad och fast den är urblekt och välanvänd innan mig så funkar alla remmar, spännen och själva "påsen " perfekt. Väl värt pengarna! :)
Användarens profilbild
Av Diglet
min manduca passar inte alls längre :( . kan inte dra åt den ordentligt tycker jag. Bröstspännet är ju sytt med en söm så man kan inte dra så hårt som man vill. Men det kanske går att fixa på något sätt.
Användarens profilbild
Av telistant
lisalisa skrev:min manduca passar inte alls längre :( . kan inte dra åt den ordentligt tycker jag. Bröstspännet är ju sytt med en söm så man kan inte dra så hårt som man vill. Men det kanske går att fixa på något sätt.
på vår gamla manduca sprättade/klippte jag bort resårdelen på bröstspännet. Då kunde jag dra åt den som jag ville, innan jag gjorde det hamnade axelremmarna väldigt långt ute på axlarna.
Av cissi_m
Mycket fiffiga grejer, men för stor för mig (160 cm och nätt över axlar/rygg). Synd, då den annars känns lyxigare än tex Ergon. En fråga- passar en Angelpack bättre för oss "små" eller en Beco?

Röstade 3, men är ju svårt att ge ett rättvist betyg då den inte rikitgt passar kroppen.
Användarens profilbild
Av babette
Jag har just köpt en till Manduca. En vit. Har en svart också. Jag upplever att den vita är längre i ryggen och att axelremmarna är mer stoppade. Den svarta köpte jag förra året. Är det någon mer som har denna erfarenhet?
Användarens profilbild
Av telistant
babette skrev:Jag har just köpt en till Manduca. En vit. Har en svart också. Jag upplever att den vita är längre i ryggen och att axelremmarna är mer stoppade. Den svarta köpte jag förra året. Är det någon mer som har denna erfarenhet?
Japp, vår kona koffe känns högre i ryggen och allmänt skönare, liksom stadigare, än den röda vi hade som inköptes i mars 2008. bröstspännet är bättre också det var för långt på den gamla.

Axelbanden har jag ingen åsikt om
Användarens profilbild
Av humla
humla skrev:Jag gillar vår manduca och ger den en fyra.
Den funkar bra på mig fast jag är kort (156 cm, strl 38). Möjligtvis kommer jag inte att kunna spänna den tillräckligt i sommar när jag och lillan har mindre byllsiga kläder på oss.

Jag köpte en begagnad och fast den är urblekt och välanvänd innan mig så funkar alla remmar, spännen och själva "påsen " perfekt. Väl värt pengarna! :)
Den funkar fortfarande jätte bra fast jag nu bär utan jackor och tjocka tröjor. Kan varmt rekommendera denna sele!
Av Hell Cat
Den får en 5:a av mig! Jag älskar min Manduca, maken också. Och bäst av allt är såklart att Arvid trivs så himla bra i den, mycket bättre än i sjal. Säkert pga att jag är lite dålig på att knyta vävd sjal :oops: , trikåsjalen har han trivts bra med.
Jag tycker Manducan är enkel att ta på och den avlastar toppenbra :tumup:
Användarens profilbild
Av babette
Ja, det är synd att de tappar så mycket färg i tvätten... Ser mycket litet ut efter bara en tvätt. Köper man en vit så minskar dock det problemet!
Av Kleopatrina
Efter att läst dessa recensioner är jag övertygad om att det är en Manduca vi ska ha :D Så på torsdag (när lönen kommer!) slår vi till. Ska bara bestämma färg, tycker bäst om den bruna, men om den tappar i färgen så kanske man borde köpa en vit... iaf återkommer hit om ngn månad med en egen liten recension!
Användarens profilbild
Av cocco
Får en 5.a vi har haft vår i ca 1 år. Det som gjorde att denna vann var att man kunde korsa axelbanden.
Det kan man iofs på Angel Pack också men då blir det i en annan prisklass.
Outstanding av de som vi provade vilket var alla som fanns hos eden baby då.
Användarens profilbild
Av Lovika
Älskar vår Manduca.
Så lätt att svinga själv eftersom alla remmar skall vara "utanför" barnet. Jätteskönt att kunna korsa banden när man bär på mage...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?