- tor maj 28, 2009 23:22

Sino, Chokladgås, UllIndio, Hemsydda MT, Sele, Hampa/Ramie Sjal!
Tygisar+EC!
Vi har fått en svacka... F sover inte sin fmlur utan är trött och gnällig, då vill jag ha honom på ryggen. Provade "towidas" ryggknyt, shbc eller vrikkesikker, men då han sitter på ryggen innan jag fått till sjalen, sitter han rakt upp, liksom 90grader från min rygg, istället för att ligga fint... då går det inte alls och slutar med att en svettig irriterad mamma ger upp, och tar ringsjalen istället. (och får inget gjort)
idag assisterade pappan och då gick det fint, han var nöjd i säkert 20-30 min i allafall. sen fick han spring i benen igen. Tips? ska vi köra med assistans tills han upplever det som kul att få komma på ryggen i sjalen och förstår vad det innebär? det är ju lättare om jag gör knut innan jag korsar om honom (istället för som ryggsäck el thowidas)
Annars är towidas knytning skön och avlastande så skulle gärna få till den om han kunde hålla sig lugn i 1 min eller ngt.
Tips? eller annan knytning som kan passa?
idag assisterade pappan och då gick det fint, han var nöjd i säkert 20-30 min i allafall. sen fick han spring i benen igen. Tips? ska vi köra med assistans tills han upplever det som kul att få komma på ryggen i sjalen och förstår vad det innebär? det är ju lättare om jag gör knut innan jag korsar om honom (istället för som ryggsäck el thowidas)
Annars är towidas knytning skön och avlastande så skulle gärna få till den om han kunde hålla sig lugn i 1 min eller ngt.
Tips? eller annan knytning som kan passa?

Sino, Chokladgås, UllIndio, Hemsydda MT, Sele, Hampa/Ramie Sjal!
Tygisar+EC!