- fre feb 06, 2009 11:51
Nu är det inte riktigt dax än, men har funderat ett tag på hur man knyter för nyfödigar. Sist började jag bära när Melker var någon månad och då hade han växt på sig lite så han inte var sådär pytte liten, så därför undrar jag hur man gör med pyttisar ?? Alla instruktioner på knytningar jag har sett verkar barnen var åtminstone några månader gamla och de knytningarna har jag inga problem med utan det jag undrar är hur man gör när de är pytte pytte små.....
Alltså även om de är små så brer man ut sjalen från rumpa till knäveck, men det måste juh bli massor med tyg över och jätte knöligt ?? och sen bara drar upp smokingbältet över och har benen kvar innanför ?
Hmmm vet inte riktigt hur jag ska formulera mig för att beskriva vad jag undrar för nu när jag väl skriver så låter det så självklart. Någon som har "instruktionsbilder" med en pytte bebis ??
Alltså även om de är små så brer man ut sjalen från rumpa till knäveck, men det måste juh bli massor med tyg över och jätte knöligt ?? och sen bara drar upp smokingbältet över och har benen kvar innanför ?
Hmmm vet inte riktigt hur jag ska formulera mig för att beskriva vad jag undrar för nu när jag väl skriver så låter det så självklart. Någon som har "instruktionsbilder" med en pytte bebis ??