- fre nov 21, 2008 20:38
Kom på ett nytt sätt att få upp Edvin på ryggen när jag skulle knyta x-omslut rygg idag. Brukar sätta oss i en soffa i vanliga fall men är lite bökigt, särskilt utomhus
. De gånger jag har haft honom i sele på ryggen har jag hoppat runt honom och selen och insåg att det funkar att göra likadant med sjalen.
Först knöt jag en knut på ryggen och såg till att mittmärket var mitt på magen. Sen stoppade jag in Edvin och drog åt knuten så att sjalen satt ganska löst (jag släppte så klart inte taget om E). Sen hoppade jag runt honom till ryggen och såg till så att sjalen följde med. Kändes smidigt att ha sjalen nästan på plats och knuten redan färdigknuten (tar en stund att knyta m 5,2 m sjal annars). Ska tillägga att jag inte testat med ytterkläder än, men funkar säkert i nödfall på stan i a f.
Är det någon annan som gör likadant eller har ni några andra smarta knep?

Först knöt jag en knut på ryggen och såg till att mittmärket var mitt på magen. Sen stoppade jag in Edvin och drog åt knuten så att sjalen satt ganska löst (jag släppte så klart inte taget om E). Sen hoppade jag runt honom till ryggen och såg till så att sjalen följde med. Kändes smidigt att ha sjalen nästan på plats och knuten redan färdigknuten (tar en stund att knyta m 5,2 m sjal annars). Ska tillägga att jag inte testat med ytterkläder än, men funkar säkert i nödfall på stan i a f.
Är det någon annan som gör likadant eller har ni några andra smarta knep?
Mamma till en stor liten pojke född 25/12 -07