Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av hälsingemamma
finns det någon knytning där jag bär på mage och barnet ser framåt?
min lilla nyfikna 9 mån har fullt sjå att vrida sig framåt -när jag bär i baskryss mage mot mage- när vi gör något ( nu senast bakade med storasyster)
Användarens profilbild
Av amöba
Du kan bära barnet i buddhaställning. Jag har aldrig provat själv för jag tror att barnet skymmer sikten alldeles för mycket då. Brukar sätta Ingrid på höften i ringsjalen eller knyta upp henne på ryggen i hoppisen om jag behöver ha händerna helt fria.

Förstår att du kan ha fullt sjå. Ingrid vill vrida sig i sjalen bara vi är ute och går. Brukar ta henne på magen utomhus eftersom jag inte har någon bra jacka som jag kan ta henne på ryggen i, men jag får ont i ryggen för att hon sitter och stretar för att försöka se framåt... :roll:
Användarens profilbild
Av Ester
endel har satt sina barn på ryggen ganska högt upp så att de ser över axeln, jag har inte riktigt fått kläm på det men nån annan kanske har nån bild eller nåt...
Användarens profilbild
Av Kusmi
Ja knyt ryggsäck och försök att få det högt upp på ryggen. Så gör vi.
Av luxia
Fru Längtan skrev:Ja knyt ryggsäck och försök att få det högt upp på ryggen. Så gör vi.
Funkar här också. Man blir flåsad i örat (eller kräkt på i nacken ;) ).
Av hälsingemamma
tack för tipsen,
hur lång behövs för att bära"högt upp på ryggen"
Användarens profilbild
Av diddeldi
hälsingemamma skrev:tack för tipsen,
hur lång behövs för att bära"högt upp på ryggen"
runt fyra meter tycker jag är bra till tibetan! :D lite beroende på hur stor man är förstås.
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
På ryggen är super när man får upp barnet ordentligt, tycker jag. Hade G kikandes över axeln när jag satt och sydde här om dagen. Det tyckte han var spännande! Jag ser till att han liksom har armarna om min nacke när jag lägger upp honom osså håller jag honom i ena armen så arr han inte far iväg. Han myser i håret i nacken under tiden :wink:
Av luxia
Sara med 98+02+05 skrev:På ryggen är super när man får upp barnet ordentligt, tycker jag. Hade G kikandes över axeln när jag satt och sydde här om dagen. Det tyckte han var spännande! Jag ser till att han liksom har armarna om min nacke när jag lägger upp honom osså håller jag honom i ena armen så arr han inte far iväg. Han myser i håret i nacken under tiden :wink:
Aha! Det är ju SÅ jag ska lyckas få sy lite! Tack för tipset!
Användarens profilbild
Av Vindruvan
Jag provade min hemmagjorda långsjal ( vävd) för en stund sedan, då provade jag att bära Tinja tittandes frammåt på min mage. Det funkade kanon. Jag vet inte hur "egronomiskt" det blir för barnet men Tinja var hur nöjd som helst i alla fall. Min sjal är 5 meter lång.

Jag började med att lägga mitten på tyget mot min mage, tog ändarna bakom ryggen upp över axlarna, så att det blev ett kryss högt upp på min rygg. Sen satte jag ner Tinja med ryggen mot min mage innanför sjalen, så att hon hade tyg över magen, upp till armhålorna. Sedan tog jag ena änden tyg ( den som kom fram över vänster axel, drog den snett över Tinja så att hon fick tyg över armen, drog tyget under hennes högra ben. Gjorde likadant med tyget som kom fram över höger axel. Det blir då ett kryss "framför" barnet och barnet har tyg som det "sitter på" vid knävecken/baksida lår. Jag knöt sedan på min rygg eller korsade och drog fram och knöt under rumpan på Tinja, dock var min sjal något för kort för att kunna knyta där fram igen.

Nån som fattar? Kanske finns denna knytning och heter något snitsigt? Jag TROR det finns en knytning liknande min beskrivning ovan som man bär barnet mage mot mage.

Just nu sover Tinja, men när hon vaknar ska jag ta ett foto och visa er.

// Jenny

P.S Tinja är ca 70 cm lång och är 8,5 månad.
Användarens profilbild
Av Anso
Annars så går det ju bra att knyta xomslut även med barnet sittande grensle över sin höft. Det är bara till att förskjuta knytningen lite.
Användarens profilbild
Av Helena
Höft-x tycker jag är bra, då gör man ett kryss på höften och sätter i barnet. Men har man ett barn som rör sig mycket kan det bli lite vingligt kanske.
Av hälsingemamma
oj, vad mycket svar det hinner ramla in när man inte har tid att sitta vid datorn på ett tag.
ska försöka med ett xomslut på höften i morgon.

jag tycker det är svårt att knyta upp barnet på ryggen ftersom jag inte kan hålla i henne då, att kasta upp henne går bra men sen att hinna knyta innan hon kastar sig....tips?
Av hälsingemamma
oj, vad mycket svar det hinner ramla in när man inte har tid att sitta vid datorn på ett tag.
ska försöka med ett xomslut på höften i morgon.

jag tycker det är svårt att knyta upp barnet på ryggen ftersom jag inte kan hålla i henne då, att kasta upp henne går bra men sen att hinna knyta innan hon kastar sig....tips?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?