- sön jun 14, 2009 06:38
Jag har en patapum baby som jag älskar. Och en toddler som jag inte får till för fem öre (gäller ryggbärande). Sist jag kollade så insåg jag att med baby:n så går tyget nästan rakt upp från bältet och upp över ryggen. Där barnets stjärt är putar det ut liite, men inte speciellt mycket. När jag sätter på mig toddlern blir det liksom en liten säck runt stjärten som tynger ner på axelbanden och gör att jag bär mer med axlarna än höfterna.
Vad gör jag för fel? Det känns som att jag måste strama åt ryggtyget mer, men hur gör jag det på ett bra sätt? Släpper ner höftbältet och drar åt axelbanden?
Är det någon annan som upplever ovanstående med toddlern? Jag har haft den i över ett års tid och använt den kanske tre gånger och fått ont i axlarna varje gång. Patapumen använder jag fortfarande fler agånger i veckan och får aldrig ont av (jo, om jag bär på magen, men det gör jag nästan aldrig)
Vad gör jag för fel? Det känns som att jag måste strama åt ryggtyget mer, men hur gör jag det på ett bra sätt? Släpper ner höftbältet och drar åt axelbanden?
Är det någon annan som upplever ovanstående med toddlern? Jag har haft den i över ett års tid och använt den kanske tre gånger och fått ont i axlarna varje gång. Patapumen använder jag fortfarande fler agånger i veckan och får aldrig ont av (jo, om jag bär på magen, men det gör jag nästan aldrig)