Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hallo alla kunniga här.

Jag har både en ergo och hemma gjord MT.

Börjar med Ergo fråga/or:
Använder Ergo när jag har L på ryggen, tycker inte den är lika skön att bära på magen med, men nu så tycker jag att den som skaver och är inge skön mot mina axlar, och jag får ont i mina axlar efter ett tag, det som bränner i dem.
Vad gör jag för fel, när jag ser bilder på folk som bär i Ergo ser det jättebekvämt ut...

Fråga och MT.

När ni knyter er MT, gör ni kors på ryggen eller magen beroende på hur ni bär?
Vad är skönast?
Hur får ni upp era barn på ryggen när ni bär i MT?

Och en extra fråga, hur iallsindar får man även här upp barnen på ryggen när man ska knyta upp dem på ryggen med bärsjal, utan att tappa dem i golvet?
Jag är livrädd att tappa L på golvet så jag törs inte riktigt svinga upp henne på ryggen har provat, men hon är så flaxig och rörlig av sig, så jag är så rädd för att tappa henne.

Jahapp det var ett antal frågor från en novis bärare.
Hoppas någon orkar svara!!

Kram
Av magda_
marlene skrev:Vi får ta en sjalträff och träna :D
Vi får nog ta och göra det :D
Bara vi hittar en dag som passar, imorgon kommer jag inte på juntan, 100 år sedan jag var, jag vet...
Kom hem förra onsdag och var så trött så jag orkade inte, imorgon ska jag och klippa Sabinas klor kring 19:00, har ingen barnvakt så C kan inte gå...
Men nästa Onsdag...då ska jag bara komma!!!

:blahblah: :blahblah: Oj vad jag nu skriver en massa goja :D
Användarens profilbild
Av marlene
magda_ skrev:
marlene skrev:Vi får ta en sjalträff och träna :D
Vi får nog ta och göra det :D
Bara vi hittar en dag som passar, imorgon kommer jag inte på juntan, 100 år sedan jag var, jag vet...
Kom hem förra onsdag och var så trött så jag orkade inte, imorgon ska jag och klippa Sabinas klor kring 19:00, har ingen barnvakt så C kan inte gå...
Men nästa Onsdag...då ska jag bara komma!!!

:blahblah: :blahblah: Oj vad jag nu skriver en massa goja :D
:tumsup:

Vi får se om vi hittar nån bra lekpark som vi kan röja i, förra sommaren var vi ganska mycket i en lekpark på östermalm och på Kallkällan. Och ibland på stranden på malmudden, men det är nog lite för kallt för det ännu :roll:
Av Sia
TinaW hade nåt trick när hon har barnet stående med ryggen mot sig, lägger sjalen med kanten på barnets axlar, tar tag i barnets överarmar och svingar upp barnet. Då håller man ju i barnet när man lägger upp det på ryggen och då är det ju svårare att tappa!
Men Marlene vet nog hur man gör :D
Annars så får du PM:a Tina och fråga.

Jag brukade träna ryggknytning sittandes i TV-soffan, då landar barnet mjukt OM man skulle tappa, och så är det lättare att knyta när man sitter upp för då lutar sig inte barnet bakåt.
Det finns även en bild här på forumet där någon sitter på en stol med barnet bakom sig och knyter.
Användarens profilbild
Av marlene
Sia skrev:TinaW hade nåt trick när hon har barnet stående med ryggen mot sig, lägger sjalen med kanten på barnets axlar, tar tag i barnets överarmar och svingar upp barnet. Då håller man ju i barnet när man lägger upp det på ryggen och då är det ju svårare att tappa!
Men Marlene vet nog hur man gör :D
Annars så får du PM:a Tina och fråga.
Det är väl rätt vanligt att man gör så när man har fått in lite vana, så svingar jag upp W när jag har burit i ergon också fast utan sjalen då :D
Användarens profilbild
Av Annika80
Jag svingar upp dottern på ryggen genom att hålla henne i armhålorna, korsar mina händer och sätter höger hand i höger armhåla osv.
Men jag har bara MT och ergo än så länge, och den lilla stunden det tar att dra på sig selen ligger hon still.
Jag brukar hålla en hand på henne också.
Sen när min sjal behagar dyka upp måste jag nog öva, öva, öva i sängen på hur man ska lyckas knyta innan hon tröttnar och "trillar" ner.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?