Roligt att se era svar. SJälv har jag testat ett antal olika varianter under helgen. Min favorit än så länge är hellas omslutet ryggknytning med tibetan avslutning. Den avlastade bra, kändes säker då den ju är omslutet och pluset var att den var enkel att få av. När man väl öppnat tibetanen så tog jag av mig den som en ryggsäck, den gick för mig snabbare att få av än med den vanliga omslutet.
Att få upp barnet så tyckte jag att det än så länge den variant man korsar sina armar och tar tag under barnets armar och lyfter bak barnet på ryggen var enklast. Dessutom är det enklare att öva med en femårig (jaja snart femårig om 2 dagar) än med en 8-månaders som inte kan stå stadigt själv.
Jag är dock villig att testa olika ryggvarianter för att se vad som passar mig bäst. Nackdelen med rygg är dock att det är svårare att själv ta på sig poncho och att sätta på mössa på ett barn bakom ryggen var inte heller så lätt. Men skam den som ger sig, en dag kommer jag nog känna mig hemma med ryggknyt också.
För er som är intreserad av hur jag menar med vilken jag gillade så här är bildserien jag följde.
http://hem.passagen.se/sjalhella/serie.html
Tack Hella om du läser här, jag gillar din beskrivning och det var en för mig skön knytning.