Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av rithelo
Vi fick i dagarna hem vår Patapum Toddler, som jag trodde skulle lösa våra ryggbärarstunder.
Glad i hågen gick jag med lillpalten på ryggen till torget för att fira Kalmar FF´s guldvinst :D , men märker redan på vägen dit att det är jobbigt!
Försöker justera och justera och justera.....men får inte till det.... suck....
Jag blir jättetrött i ryggen och mellan skulderbladen och får starka vibbar av tung skolryggsäck.
Testade att dra åt axelremmar och extraremmen mellan bältet och axelremmarna, men då fick jag bara mer känningar mellan skuldrorna.

Ni som använder denna selen, i vilken ordning justerar ni allt när ni satt i barnet?
Alla funderingar och tips mottages tacksamt. Jag vill så himlans gärna kunna använda selen som jag tänkt :cry:

En bonusfråga också förresten;
Är det bara jag som blir svettig under avbärarbältet?
Användarens profilbild
Av rithelo
Nu har även sambon gått med selen ett par gånger och inte heller han får till nån skön avlastande känsla.
Båda får ont i axlarna och mellan skulderbladen, och sambon känner ingen avlastning alls på höfterna.

*suckar igen* :cry:
Användarens profilbild
Av disavi
Första kollar ja så midjebandet sitter ganska hårt. Lägger bebis på ryggen, står framåt lutad, drar åt axelbanden. Rätar ut mig. Sätter fast bröstspännet. Kollar om de behöver dras åt. Om de behöver de, släpper ja igen å drar åt. Å sedan sätter ihop igen. Ja spänner alltså allt utan tyngd. :-) hoppas de löser sig för er..
Användarens profilbild
Av rithelo
Jaha, så du drar åt axelbanden utan att ha bröstspännet knäppt? Lutar du dig framåt igen då?
*funderar* det måste ju ha att göra med att axelbanden då hamnar i ett annat läge än om de har tyngd och ihopdragning av bröstspänne...? eller?
Ska testa om sonen är på humör när han vaknar.

Tack! :tumup:

Flera smarta tips?
Av Ponyo
Jag hade en Patapum so. Första sele, och fick aldrig riktigt till dn. Så fick jag låna hem en Beco på prov av Asa här på Sjalbarn. Och vilken skillnad!
Så de där delarna passar oss väldigt olika. Du kan inte träffa någon som kan titta på hur du bär i den?
Användarens profilbild
Av disavi
rithelo skrev:Jaha, så du drar åt axelbanden utan att ha bröstspännet knäppt? Lutar du dig framåt igen då?
*funderar* det måste ju ha att göra med att axelbanden då hamnar i ett annat läge än om de har tyngd och ihopdragning av bröstspänne...? eller?
Ska testa om sonen är på humör när han vaknar.

Tack! :tumup:

Flera smarta tips?
Ja, ja spänner axelbanden utan bröstspännet knäppt å framåt lutad. :-)
Användarens profilbild
Av rithelo
Nu har jag klurat ut vad som är problemet både för mig och smabon; ingen av oss känner nån tyngd på höfterna, utan all tyngd hamnar på axlarna.
Är det så att vi har "fel" sele helt enkelt?
Är det nån annan som har märkt att de är för bredaxlade för patapumen?
Bubbi skrev:Jag hade en Patapum so. Första sele, och fick aldrig riktigt till dn. Så fick jag låna hem en Beco på prov av Asa här på Sjalbarn. Och vilken skillnad!
Så de där delarna passar oss väldigt olika. Du kan inte träffa någon som kan titta på hur du bär i den?
Har ingen häromkring vad jag vet. Eller :?:
Knappt några sjalbärare heller som synd är - men jag jobbar på det :) och några kan jag lägga till listan.

Men än återstår alltså sel-problemet.... :cry:
Användarens profilbild
Av rithelo
Hmm, jag känner ju att midjebältet sitter åt, jag drar av bara tusan, men ändå hänger den på axlarna.
Har ni midjebältet ovanpå höfterna eller runtom höfterna?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?