Nu så har Lanan kommit hem till oss och har även hunnit bli buren i ett par dar så nu vågar jag mig på en liten resention!
(Värt att notera är att alla sjalar jag har här hemma nu är mer eller mindre begagnade/använda)
Tycker att Lanan på många sätt liknar vår Storchenwiege ring-inka. Jämt och tätt vävd med breda platta fållar. Lite tunnare än Inkan möjligtvis, närmare Didy Jim i tjocklek.
Den är BRED helt klart, vilket är rätt schyst nu när det är en rätt kort sjal vi har (3,6m) En riktigt lång Lana tror jag kan kännas som lite väl mycket tyg. Bredden gör även att sjalen känns ganska tung, eller, ja tyngre än en smalare sjal med smalare fållar iaf...
De raka ändarna vet jag inte om jag gillar, men då är jag iofs van med sneddade sedan tidigare.
Denna är ju beg. och därmed använd en del sedan tidigare och känns redan mjuk, men lika stretchig och mjuk som Girasolen är den inte, och den är helt klart stummare än Didy Wellen också.
Lillebror verkar gilla den iaf - har funkat fint att somna i flera gånger, och han föredrog att sitta på min rygg i regnbågssjalen framför att åka sulky när vi var på mässa/marknad!
Ingrid - Vilka krav de ställer på sina återförsäljare!

Visst är det bra att måna om att de som säljer deras produkter vet något om dem men det där var väl att ta i!