- ons apr 02, 2008 10:57
Jag har en patapum toddler på låneprov en kortare tid. Testar att bära dottern på ryggen just nu. Dottern trivs och är på väg att somna.
Det jag inte riktigt kommer överens med är avlastningsbältet. Inte ska det väl agera gördel?
Jag tycker att jag bara drar åt det runt magen, men att höftbenen lixom blir helt utan belastning. Skumt... Har bara burit i ca 30 min och jag känner redan hur det börjar "bränna" mellan skulderbladen. Det är ingen bra sak, med tanke på att dottern bara väger drygt 8 kg. Med långsjalen bär jag lätt i timmar.
Är jag felkonstruerad för att kunna använda patapum? Har jag kanske för lång överkropp? Jag är 183 cm och väger ca 60 kg.
Tipsa gärna om andra bärselar som kanske funkar bättre! Jag har tittat lite på ERGO, men känner inte till några andra märken/modeller.

Är jag felkonstruerad för att kunna använda patapum? Har jag kanske för lång överkropp? Jag är 183 cm och väger ca 60 kg.
Tipsa gärna om andra bärselar som kanske funkar bättre! Jag har tittat lite på ERGO, men känner inte till några andra märken/modeller.