Jag har testat den i helgen enbart med en docka

. Midjebandet gillade jag jättemycket, den var trevlig och mjuk (hatar Patapums hårda dito) och stängdes med kardborre. Axelbanden kändes ungefär lika långa som på en Babyhawk, jag kunde korsa fram och knyta bak. De hade petat dit en Babybjörn-krysshållare på axelbanden

, men den tog jag av på direkten. Sittdelen påminde om Ergo Denim, den var skålad och tjockt vadderad. Just tjockt vadderad skulle jag vilja beskriva hela selen som, det gäller både axelband som sittdel som midjebälte.
Hoppediz påstod i början att man kan bära en nyföding i den, men jag skulle påstå att den är definitivt för bred för det och efter vad jag hört har de ändrat rekommendationerna (nu var jag tvungen att kolla upp det på hemsidan och det står fortfarande att man kan bära från 4 kg

). Tja, till och med Ergo och Patapum säger att barnet måste vara 3-4-5 månader gammalt innan man tar deras produkter i bruk, varför komma med en lika bred sittdel och säga att man kan bära från dag 1? Nä, det är dålig stil tycker jag

.