- fre aug 26, 2005 08:39
Jag är 162 cm och en 36/38. Räcker 4,40 till mig? Använder mest Tibetansk knytning men vill kunna göra x-omslut sen med nästa barn.

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
maimiti skrev:Jag mätte igår och min storl. 6 (4,7m) är, otvättad, 4,86m medräknat en av ändarna. Ska tvätta den idag så då får jag se vad den har för längd efteråt. Jag brukar å andra sidan skaka ur och dra sjalarna rätt bra när jag tvättat dem så att de inte ska dra ihop sig för mycket (låter som att jag tvättar dem jätteofta...Kan inte du meddela mig imorgon när du tvättat din. Bäst om jag får svar innan 17.00)
naimiez skrev:som sagt, min krympte från 435 cm till 395 cm efter första tvätten... hur som helst så är de i alla fall kortare än de flesta andra sjalar i "samma" längd.maimiti skrev:Jag mätte igår och min storl. 6 (4,7m) är, otvättad, 4,86m medräknat en av ändarna. Ska tvätta den idag så då får jag se vad den har för längd efteråt. Jag brukar å andra sidan skaka ur och dra sjalarna rätt bra när jag tvättat dem så att de inte ska dra ihop sig för mycket (låter som att jag tvättar dem jätteofta...Kan inte du meddela mig imorgon när du tvättat din. Bäst om jag får svar innan 17.00)
diddeldi skrev:som sagt, min krympte från 435 cm till 395 cm efter första tvätten... hur som helst så är de i alla fall kortare än de flesta andra sjalar i "samma" längd.Tycker det låter väldigt mycket. Borde du inte reklamera den då?
maimiti skrev:det var från dem jag köpte den. men jag funderar på om den inte har intagit den rätta längden för ryggknytningar, så kan jag ju lättare motivera ett inköp av en 4,7meters sjal ocksådiddeldi skrev:som sagt, min krympte från 435 cm till 395 cm efter första tvätten... hur som helst så är de i alla fall kortare än de flesta andra sjalar i "samma" längd.Tycker det låter väldigt mycket. Borde du inte reklamera den då?
Pratade med Cecilia på Active Babycar igår och hon sa att längden som anges är den de ska ha efter tvätt. Så en 4,2 ska ju vara det, inte 3,95. Det är ju en skillnad på 25cm!!!
diddeldi skrev:det var från dem jag köpte den. men jag funderar på om den inte har intagit den rätta längden för ryggknytningar, så kan jag ju lättare motivera ett inköp av en 4,7meters sjal ocksåSå klart! Vad dum jag är
Anso skrev:samma här, min 4,2-meters är 3,95 m inklusive en ände.. dvs mindre än 4,2 inklusive båda! (andra änden är 21 cm)maimiti skrev:HMMM, kort rackareAnso skrev:Didymos räknar in en av spetsarna i längden-4,2 meter är inklusive en av spetsarna efter tvätt.Det var så jag mätte...
We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]
The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]
All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]
this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?