Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Nickis
Om man vill ha något enkelt och snabbt för korta bärningar, vilket är då bäst av kortsjal eller ringsjal? Om man använder en kortsjal på samma sätt som ringsjal, dvs knyter den till en slags bärpåse, blir det ungefär lika bekvämt som ringisen eller bättre? Vilken är enklast att justera? Läste att t ex Ringo enkelt ska kunna justeras med barnet i. Drar man åt då så den sitter lagom hårt?
Har ibland försökt knyta min 4,1 meters Stork till en slags bärpåse för snabba bärningar på höften, men det blir ju lite tyg över. Skulle 3 meter vara lagom, eller 2,5?
Jag har ju t ex en Easy på 4,7 som jag nästan aldrig använder, den skulle man ju kunna dela, men det känns synd. Kanske bättre då att sälja den och köpa kortare.
Har även en Ergo, men tycker att den trycker på axeln när jag bär på höften.
Kom med förslag! Hur gör ni andra?
(Tack Bello för svaret på min förra fråga)
Användarens profilbild
Av jag71
Nickis skrev:Om man vill ha något enkelt och snabbt för korta bärningar, vilket är då bäst av kortsjal eller ringsjal? Om man använder en kortsjal på samma sätt som ringsjal, dvs knyter den till en slags bärpåse, blir det ungefär lika bekvämt som ringisen eller bättre? Vilken är enklast att justera? Läste att t ex Ringo enkelt ska kunna justeras med barnet i. Drar man åt då så den sitter lagom hårt?
Har ibland försökt knyta min 4,1 meters Stork till en slags bärpåse för snabba bärningar på höften, men det blir ju lite tyg över. Skulle 3 meter vara lagom, eller 2,5?
Jag har ju t ex en Easy på 4,7 som jag nästan aldrig använder, den skulle man ju kunna dela, men det känns synd. Kanske bättre då att sälja den och köpa kortare.
Har även en Ergo, men tycker att den trycker på axeln när jag bär på höften.
Kom med förslag! Hur gör ni andra?
(Tack Bello för svaret på min förra fråga)
Om man knyter en kortsjal och har den knuten så är det väldigt smidigt (har jag förstått jag har inte lyckats få den så där perfekt). MEd en ringsjal är det enkelt att få den bra och man kan ju vara flera bärare. Jag föredrar ringsjalar men det är ju jag :D du har inte möjlighet att prova kortsjal och ringsjal? gå på sjalträff tex?
Användarens profilbild
Av Panakeia
jag personligen föredrar lortsjal, men de flesta föredrar nof ringsjal tror jag, det är lättare att justera, som du säger, men när ma nväl fått till kortsjalen så tycker jag att den är bättre.
Kortsjal e ju mkt lätt för sig om du vill testa hur det funkar, det kan du ju ta ett lakarn eller vad som och klippa till i typ...70 * 250 (beroede på hur stor du e kan du nog klara dig med kortare, men jag i stil xl behöver nog 2.5 för att få till det bra)

Bra besrkivnignar för att bära i kortsjal finns på www.bärabarn.se
Användarens profilbild
Av sanna73
Jag föredrar ringsjal (min hoppe montreal ringsjal är favorigen :heart:). Har nog aldrig fått till knuten på kortsjal så där perfekt. Ringsjalen är lätt att justera och få till bra tycker jag.

Har du prövat knyta höftkryss med Storken (Finns beskrivet under knytningar på startsidan)?
Användarens profilbild
Av sacha42
och jag föredrar kortsjal :D
Av Nickis
Hej och tack för alla svar!
Ja, jag har testat höftkryss. Den funkar bra, men det blir ju en del tyg över med en 4,1 meterssjal. Jag får dra ett extra varv runt magen. Höftkryss är bekväm att bära i tycker jag, lite trixigt att få i honom bara, särskilt utomhus med ytterkläder. Men då är väl inget helt smidigt misstänker jag. Jag har även en Sino som jag nästan aldrig använder längre. Jag testade att vika den dubbel (på längden så den blev som en kort sjal) och knöt som en bärpåse med den. Det funkade! Den knytningen är ju väldigt snabb att stoppa i och ta ur barnet i, men han sitter ju inte riktigt lika stadigt som i höftkryss.
Jag får vänta ett tag och se. Kanske räcker det med dem jag har, eller så får jag byta ut någon långsjal mot en kort.
Men då funderar jag, ska man ta en kort sjal på typ 2,5 meter eller en på 3 eller 3,7?
Det beror ju på vilka knytningar man kan ha den till?
Alla dessa beslut som ska fattas...Vilka problem man har egentligen? :roll:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?