Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Tackar sa massa for svaren... =)

Ok, nu ar listan min uppdaterad - IGEN! *flinar*
Min man har ju bestamt sej for att skamma bort mej och lillan som kommer, sa listan andras stup i kvarten. Nar jag antligen trodde att jag hade bestamt mej, och det bara var fargerna som skulle valjas insag jag att det skulle bli en enormt TRAKIG samling sjalar hemma. Alla enfargade och manga i samma toner. Trist, da jag garna vill ha iaf lite variation. *ler*

Sa nu ar jag pa jakt efter lite roligare sjalar eller andra bardon med lite monster och kult i sej. Soker sjalvklart att den/dem fortfarande har hog kvalite och ar skona och bekvama att anvanda.

- Har ni nagra bra tips pa sjalar eller andra bardon som det hander lite i sa far ni mer an garna hojta till!

-------

For tillfallet ser det ut sa har:

Inkopslista (Sort, Antal, Typ/Marke):

Barsele, 1: Ergo NG
Mei Tai, 1: Colibri
Trikasjal, 1: Sino
Knytlossjal, 1: EasyHug
Ringsjal, 2: Huggababy, Ringo
Langsjal, 2: Easycare, Gauze (skrynklig)

Utover dessa skall jag lata nagon sy foljande at mej:

2 Ringsjalar i siden (1 till dop och 1 till brollop)
1 Vattenringsjal med Solarveil
1 Tunn ringsjal som lampar sej val till en sommar i Spanien

-------

Synpunkter pa markena som jag skrivit upp pa lilla listan tas garna emot, da jag inte kanner till dom i praktiken och saledes inte vet hur pass bra dom ar i kvaliten etc.

Tar tacksamt och oppet emot alla tips och rad som jag far!!
Senast redigerad av Que Sera Sera den fre sep 15, 2006 17:23, redigerad totalt 7 gång.
Användarens profilbild
Av Mia
Förlåt mitt kortfattade svar, barnen klättrar på mig :wink:
Satsa på en trikåsjal till att börja med!!
Hug a Bub tycker jag är en snygg, skön och tunn bra första sjal. finns dessutom i många fina färger.
Kanske också en ringsjal, helst en beg. då den är lite mjukare till en liten bebis. tex Ringo eller en ringis som ngn sytt av en vävd långsjal.
Bärpåse typ penutshell i microfleece är urmysigt! Kan bli varmt dock men funkar väl på kvällar och inomhus.
Sedan när bebis är lite större, köp en MeiTai eller Ergo!
Användarens profilbild
Av mammahappy
En trikåsjal till början är verkligen kanon!
ERgo å mei tai brukar man inte börja använda förrän bebisen är c:a 4mån eller nåt.
Man kan börja använda den tidigare men då får bebisen ha benen innanför selen iställer för utanför om du förstår hur jag menar.
En ringsjal är alltid bra å ha! Men vilken det är frågan.
Smaken är ju som baken. Jag har testat Ringo men jag gillar inte alls vikningen på den för jag tycker inte att man kan sprida ut tyget så bra över axeln med den. Utan jag gillar bäst när det inte är nån vikning alls.
Så det bästa är att prova sig fram vilken vikning på ringsjal som man tycker är skönast.
Det går ju enkelt att sy en egen ringsjal oxå om man vill det för å prova sig fram.
Användarens profilbild
Av Que Sera Sera
Tack sa oerhort for svaret!! =)

Ja, jag vill garna ha trikasjal. Da helst 2 for ombyte som sagt. Tror dessa kommer vara de som anvands flitigast =)
Ringsjalar vill jag ocksa garna ha da det ar smidigt och snabbt att slanga pa sej vid tex kort rastning av hunden eller sa... Men har sa svart att bestamma mej. Ringon aker bort mer o mer, verkar mest onodigt dyr.
Det ar Moms in Mind som ar favoriten pga en farg jag sett, men har noll aning om kvaliten som sagt... Sen tyckte jag mkt om TaylorMade Ecobomull just for att den skulle tydligen vara valdigt sval och det lampar ju sej till vart klimat - tyvarr gillade jag inte dom naturliga fargerna sa mkt bara...

Har du nagra smarta ringsjalar att rekomendera annars? Som ar svala, fina och haller hog standard/kvalite?

Jag vet ocksa att jag inte kan borja anvanda vissa saker fran dag ett, men hellre att jag har dom har an att jag maste ut och jaga - bestalla till sverige och sen fa det skickat hit. Tar da hellre allt pa en gang och sa far vi se sen hur det blir! =)
Skall iofs ha Infant Insert till Ergon ocksa =)

Dom tva sjalar som jag ar lite si sa med men som jag nog anda kommer kopa in och testa pa iaf ar EasyHug.en och PeanutShell barpasen.
Dom kanns lite overflodiga mot det andra men men, kanske ar det just ngn av dom som blir favvisen da man slipper knyta HELT. Far se helt enkelt! =)

Igen tack for ditt svar! Uppskattades verkligen!!
Användarens profilbild
Av funshine
hmm jag kan ha fel men är inte easyhugen bara två bärpåsar som du använder tillsammans? I så fall behöver du väl inte en till det borde väl gå att använda easyhugen en och en?
Och 4 ringsjalar? Jag älskar ringsjalar och har tre st hemma men ska jag vara ärlig är det bara en utav dem som används. de övriga ligger bara. Den tar inte så lång tid att torka efter tvätt, speciellt inte om man hänger ut den i solen. (vilket du borde ha gott om). Om jag vore du skulle jag nog börja med en först och se om du tycker om den för den kan vara väldigt bökig att få till. Har skrattat ett antal ggr åt sambons försök och häpnat övar att nelius ännu inte har ramlat ur. Sydde faktiskt en sele åt sambon just därför och den blev väldigt populär så en ergo kan ju vara värt att satsa på.
Föresten tror jag att babyheaven säljer ringsjalar i solarveil då kan du ju klumpa ihop ringsjal, vattensjal och beachbabyn i ett och spara både pengar och plats något som har en tendens att gå åt iaf.
Användarens profilbild
Av Que Sera Sera
Uppdaterar mitt svar lite...

Jag kollade med hon som tipsade mej om EasyHug:en och hon sa att det var en hel enhet och inte tva losa. Har iaf tagit bort den andra barpasen som tidigare fanns pa min lista, och later istallet denna sta kvar.

Jo, jag har sett att dom saljer solarveil - daremot inte att dom saljer fardiga ringsjalar. Kruxxet ar bara att jag inte ar sa dar handig och dan av mej sa vill helst inte forlita mej pa mina minimala kunskaper att sy riktigt annu. Kanske kastar mej in i leken lite senare - nar man ocksa har symaskin... *ler* Tills dess skippar jag helt solarveilen iaf, iom att jag tog bort den barpasen fran listan...

Det ar en hel del ringsjalar, med tva av dom (dom i siden) raknar jag inte sa mkt med att jag kommer anvanda utover brollopet och dopet.
Vill anda kopa dom (eller om ngn duktig vill sy till oss) eftersom vi vill att aven var lilla busa skall fa vara fin, inkl sjal och allt, som alla andra som kommer narvara.
Utover dom blir det ju 3 ringsjalar + vattensjalen. Ringsjalarna ar ju lite olika, ena vadderad, ena mkt tunn och tredje - forhoppningsvis bekvam och av hog kvalite (ringo:n). Hoppas att dom kan komma att kompletera varandra lite...

Vi vet att det ar manga sjalar, och att flesta helst borjar smatt och bygger ut efter hand, da man inte vet vad som faller en och sitt/sina barn i smaken. Daremot kanner vi att vi hellre koper in lite for mkt an for lite, och har det har hemma sa vi kan prova pa allt 'live'. Blir det sedan ngn/ngra som ligger och samlar damm ar det ju inte varre an att man kan salja eller ge bort dem... *ler*

Hade jag kunnat sy hade jag latt velat ha en vattenringsjal med solarveil dock, men det far tas i senare mot sommaren igen, och vem vet - kanske har jag och (den i framtiden inkopta) symaskinen blivit battre vanner tills dess... *ler*

TACK for svaren, annu en gang!! =)

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?