- sön apr 24, 2005 20:26
Jag har gjort vissa efterforskningar ang bärselar och har förstått att det finns 3 populära: Ergo, Sutemi och Patapum. Har nu några frågor om dessa!
: Är det bara Sutemin som gör brösten lite märkliga när man bär selen på ryggen? För Sutemin fäster man fram över bysten väl? Har svårt att se hur de andra ser ut framifrån för det finns få, om några alls, bilder framifrån.
: Vi har sett videofilm över hur man sätter barnet på ryggen och både jag och maken blev lite avskräckta och tyckte det såg rätt livsfarligt ut
Vi vill så gärna ha en ryggsele till vår dotter men det känns inte som om vi skulle våga gå ut ensamma med barnet på ryggen (ifall man måste ta ur henne och sätta i henne igen).
Tar man alltid i barnet på ryggen eller finns det smidigare sätt? Hur gör man om man är tex. på stan?
: Hur tar man förresten ur barnet från ryggen? Alla instruktioner berättar bara hur man gör för att få i barnet...
: Jag är 1,65 och min man är 1,86 och ganska stor på överkroppen. Kommer vi kunna använda samma sele?
: På nätet har jag bara sett bilder där man bär med selarna på vanliga kläder. Går de att använda över ytterkläder också? En stor täckjacka t.ex?
: Just nu lutar det ev. åt en Patapum, eftersom den verkar sitta bättre än Sutemin om man har stor byst (jag, inte maken
) samt att den är billigare än Ergon. Gör vi i så fall ett bra val?
Hoppas någon kan svara på mina okunniga frågor!

Tar man alltid i barnet på ryggen eller finns det smidigare sätt? Hur gör man om man är tex. på stan?

Hoppas någon kan svara på mina okunniga frågor!