Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mammagumman
Jag fick den visad på en mässa och tyvärr var den krånglig och lite väl dyr för vad man får. Fint med regnbågsjalen men rörig konstruktion enligt mig 8)

Det är en hybrid mella sele och ringsjal. Det såg ut som om man slaktat en sele och ersatt den med en ringsjal som spänns åt mot axelbanden under armarna.
Användarens profilbild
Av LillaSnöflingan
verre skrev:jag fattar inte vittsen med "ringsjalen" de har satt utanpå. den syns i filmen :hmm:
Nej, jag fattar inte heller riktigt och tycker det verkar lite krångligt. Men jag tror att det är för att barnet ska sitta mer i grodposition :hmm: Fast det är bara en gissning egentligen :roll:
Användarens profilbild
Av verre
LillaSnöflingan skrev:
verre skrev:jag fattar inte vittsen med "ringsjalen" de har satt utanpå. den syns i filmen :hmm:
Nej, jag fattar inte heller riktigt och tycker det verkar lite krångligt. Men jag tror att det är för att barnet ska sitta mer i grodposition :hmm: Fast det är bara en gissning egentligen :roll:

fast hon drar ut den rullar ihop den och lägger/sätter fast den under huvudstödet
Användarens profilbild
Av mammagumman
verre skrev:
LillaSnöflingan skrev:

fast hon drar ut den rullar ihop den och lägger/sätter fast den under huvudstödet
Ringsjalen sitter inte utanpå utan sitter istället för panelen.

Man har tagit midjegbälte, överstycke och axelband från en sele, tagit bort panelen och ersatt den med bärsjalstyg. Detta ligger liksom på tvären och spänns åt mot axelbanden med remmar. Jag skulle kalla det sjalsele och liknar den vid den svenska Dreamy dot.

Som sagt fin med sjalen men jag skulle hellre knyta sjal än använda just den här hybriden. Eller använt en meitai sydd av bärsjal. Eller en ren sele. Men det är mitt val 8)
Användarens profilbild
Av LillaSnöflingan
mammagumman skrev:
verre skrev:
LillaSnöflingan skrev:

Ringsjalen sitter inte utanpå utan sitter istället för panelen.

Man har tagit midjegbälte, överstycke och axelband från en sele, tagit bort panelen och ersatt den med bärsjalstyg. Detta ligger liksom på tvären och spänns åt mot axelbanden med remmar. Jag skulle kalla det sjalsele och liknar den vid den svenska Dreamy dot.

Som sagt fin med sjalen men jag skulle hellre knyta sjal än använda just den här hybriden. Eller använt en meitai sydd av bärsjal. Eller en ren sele. Men det är mitt val 8)
Men alltså på filmen finns det både en panel och ett ringsjalstyg. Ringsjalstyget sitter utanpå panelen och det justerar hon i efterhand, efter att hon tagit på selen :hmm:
Användarens profilbild
Av LillaSnöflingan
Efter att ha spanat lite här: http://www.emeibaby.com/index.php?id=5&L=2 så tror jag att jag fattar. Det är alltså dubbelt ringsjalstyg, fört ett innerst som blir som en panel och sedan går det ett varv till utanpå och det är den delen om spänner upp runt barnets huvud på filmen. Eller? :hmm: Ja, det verkar ju onekligen lite krångligt...
Användarens profilbild
Av mammagumman
Ok. Nu har jag kollat filmen :D

Det inre lagret är ringsjalen på tvären som går ut till ringarna. Det yttre lagret som hon drar i är ringsjalens ändar som sitter ihop (med karborre om jag inte minns fel) och som hon sen fäster upp under huvudstödet.

Det enda den tillför är att panelens storlek går att variera rätt mycket iom att bredden regleras med ringarna. Men det var alldeles för mycket spännen och knyten och extrasömmar för att falla mig i smaken.
Av Barabus
Hejsan. Mammagumman har i huvudsak rätt vad gäller konstruktionen. Emeibaby är en patenterad konstruktion som just kombinerar bärsele och bärsjal. Finessen är enkelheten för bäraren - när man väl justerat in den första gången så är det klart, så att säga. Givetvis måste man justera i takt med att barnet växer och det är där ringkonstruktionen kommer in - det är lätt att få exakt stöd för barnet. "Bärsjalsdelen" är ju där för att just ge optimalt och rätt stöd för barnet oavsett det är en nyfödd på 2,5 kg eller en 3 åring på 15kg. Daniella, som ligger bakom Emeibaby, tog fram den till sitt eget barn då hon inte hittade något som fungerade för henne. De som uppskattar den gör det för just enkelheten och komforten för barn och bärare. De framhåller speciellt att den är bekväm att bära länge - även med "tyngre" barn. Men det finns också de som tycker den verkar krånglig men faktiskt ofta (inte alltid) ändrar inställning när de provar den. Emeibaby har massa remmar att dra i här och där - det är sant - men det är just för att den ska vara lätt att snabbt justera för olika bärare. Min hustru är 155cm liten och jag är 189cm stor och vi kan båda få vad vi tycker perfekt passform. Jag ska erkänna att jag själv tyckte den såg besvärlig ut men när jag väl provade den så gick det snabbare för mig att få på Emeibaby än en traditionell bärsele. Bärsjal ska vi inte tala om för min del - jag får fortfarande "panik" när en kund vill ha en demo i butiken (lite överdrivet men... :wink: ).
Sedan är det ju med Emeibaby som med allt annat: en del gillar den - andra inte. En del tycker det är det bästa de använt och för andra passar den inte alls. Om någon skulle ha vägen förbi vår butik på Lidingö så kom in på en fika och prova, vet ja!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?