Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Lokes mamma
Försöker mig på konststycket att läsa mig till vilken sele jag ska köpa men blir inte riktigt klok på det här. Kikade i en affär idag och där hade dom en variant som hette ergo något med fickor och spännen som på en ryggsäck. Verkade ju bra, vi provade aldrig. Sen hade dom en enklare variant nästan som en sjal med knutband och bara en ruta tyg. Hette BB någonting tror jag.

Vad är bäst? Vi tänkte oss en bärstol först men då verkar ju ungen sitta så långt från kroppen på oss, liksom för sig själv. Jag vill känna honom så att säga.

Den ska funka lika bra vid spisen som i skogen, på ryggen då. Provade med sjalen men båda mina stora grabbar fick hjälpa mig, jag var för rädd att jag skulle tappa Loke när jag knöt sjalen.

Någon som sitter på massa tips? :hmm:
Av ädl
Jag är långt ifrån expert men när jag började med sele och skulle ha upp på ryggen så fastnade jag för en beco (jag tror butterflymodell) för där finns en ficka så barnet sitter fast när jag svingar upp på ryggen. Jag tyckte det kändes säkrast när jag skulle fixa upp barnet själv. Det är bra om man vill byta bärare under tiden barnet sitter i selen också, då lyfter man bara över allt på en gång. Beroende på hur stort barnet är lär man väl sig ganska fort även med en sele där barnet inte sitter fast. Sen vet jag inte om det finns fler modeller som har dem funktionen, det finns det kanske. Annars rekommender jag att prova vilken modell som känns bäst på just din kropp.
Användarens profilbild
Av Lokes mamma
thowida skrev:också har vi aspekten med din kroppsform :lol: ja det är en djungel :mrgreen:
Om jag säger Lilla Fridolf då har jag väl inte över- eller underdrivit något. :lol: :oops:
Till mitt försvar så varnade jag gubben innan graviditet att jag kommer att bli groteskt stor, det verkar inte finnas något hopp om snabb viktminskning heller så ja, Lilla Fridolfstuk har jag. :rodna:
Användarens profilbild
Av Lokes mamma
Vilken skulle passa bäst då, om det finns en kortare lista med följande krav/förutsättningar:

Loke 8 månader 8 kg
Vill ha stöd för huvudet om han skulle somna (sjal och ryggbärande fungerade inte då huvudet for åt alla håll, vet inte vad jag gjorde för fel men det kändes inte stabilt)
Jag är kort och rund :oops:
om nu selen skulle funka på gubben också vore det ju toppen, han är dock min motsats lång och tunn :lol:
Användarens profilbild
Av Lokes mamma
KATARINA skrev:Hur har det gått? :D
Frågar du mig?? :oops:

Det blev en Mei Tai på tradera för 180 kronor. Finns inga pengar till något annat men så länge Loke är vaken går det jättebra. Det är när det ska sovas som det blir problem. Vi behöver komplettera med en sele av något slag så småningom. Ska bara vinna på triss eller nåt först. :roll:

Skulle köpa en begagnad matstol idag av en bekant. Men bricka och allt för 50 kr. fanns inget att ta ut på kontot. :purskis: Så nä det blir ingen sele på länge än. :oops:

Eftersom Loke har sina andningsbesvär så bär jag honom nära mest hela dagarna, det är tryggast så, för oss båda. :heart: Bara jag får lite energi och mod ska jag försöka sy på något bra stöd, av något slag. :roll: :lol:
Användarens profilbild
Av Lokes mamma
KATARINA skrev:Lilla Fridolf :loving:

Ni kanske skulle fundera på en Mei Tai eller en hybrid. En hybrid har ett avbärarbälte som en sele men axelbanden knyter man som på en Mei Tai.
Ha ha ha ha Lilla Fridolf, kom inte ihåg att jag skrev det!! Ha ha ha ha

Men det är sant!! :lol: :Hahaa:
Användarens profilbild
Av Lokes mamma
Emma_oh skrev:Du kan ju sy på ett huvudstöd på den MTen du har 8)
Jo tjena, kan jag!? :lol:

Jag kan smida, jag kan såga med motorsåg, jag kan köra hundspann, jag kan skjuta älg och stycka den sen.

Jag kan inte sy!!
Användarens profilbild
Av Emma_oh
Lokes mamma skrev:
Emma_oh skrev:Du kan ju sy på ett huvudstöd på den MTen du har 8)
Jo tjena, kan jag!? :lol:

Jag kan smida, jag kan såga med motorsåg, jag kan köra hundspann, jag kan skjuta älg och stycka den sen.

Jag kan inte sy!!
skjut en älg och sy ett huvudstöd av skinnet (blir ju bara en söm) och smid ringar att fästa det i sen :app: :wink:

Eller kanske skjut en älg och byt lite av köttet mot en sele eller syhjälp :tumup:

If you’ve been diving into Helldivers 2 and […]

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?