TullaMaja skrev:Har köpt en stork-Anna 4.6 men undrar om jag inte behöver fler sjalar nu
tror bestämt att det kan vara så
nämligen en ringo och en lite tunnare sjal att ha i sommar....vad tror ni ? erfarna sjalmammor ? Tycker absolut att det är JÄTTEkrångligt att knyta storken och sonen 10mån trillar liksom ur ibland...knyter x-omslut (tror jag) så en ringsjal när storasyster skall lämnas på dagis eller när jag steker köttbullar (mamma scan) lillprinsen vill nämligen bäras hela tiden nu
så det känns som att det vore snabbt och enkelt med ringo...(precis som med mamma scan liksom)Och vilken långsjal vore ett bra komplement till storken, i sommar ??? Jättespännande med sjalar nu tycker jag 
Jag tyckte också det var jättekrångligt att knyta långsjal och gav upp rätt fort, dessutom blev jag så varm av att bära i den..
Så jag har köpt en Ergo bärsele. Det är en bärsele som man kan bära både på mage, höft och ryggen med! Perfekt till äldre barn, den avlastar superbra!
Har inte fått hem min ännu, men har testat den på en sjalträff.
Jag har också en Mei Tai, men tycker inte att den avlastar tillräckligt bra, dessutom tycker jag det är jobbigt att knyta den (även om den är mycket lättare att knyta än en långsjal).
Sen så har jag även beställt en ringsjal från Marcy här på sjalbarn. Har inte testat nån ringsjal ännu, men vad jag har förstått så ska den vara väldigt enkel och smidig att använda när man behöver bära kortare stunder.
Det är ju inte direkt nått att bära tyngre barn i långa stunder..
Jag tycker att du ska gå på en sjalträff och testa bärselar och kanske en Mei Tau, innan du beställer nått.
Du kan även gå in på forumet med recenssioner och läsa o lite olika sjalar och selar