Sara med 98+02+05 skrev:
Förlåt för att jag sabbar tråden
men hur tycker du didyn är jämfört med storken? Jag har ju en Jakob som är väldigt tunn och gosig och underbar, men storken (Leo) (som oxå är mjuk och allt det där) är betydligt stadigare. Föredrar storken till ryggknyt. Är easyn ÄNNU ostadigare än didyn?
Lena är nog stadigare då än din Jakob kanske, så då kanske det är svårt att jämföra. Jag har aldrig provat en Jaquard-vävd Didymos. Men det är som Diddeldi säger, Easyn är stretchigare och man måste få upp barnet lite högre upp på ryggen, för det sjunker ner en bit igen. Men tänker man bara på detta är det inga problem. Easyn är ju rätt bred så det gör den ju stadig på det viset. Jag tycker det är aningen lättare att knyta ryggknytningar med min Didymos eftersom jag vet mer var jag har tyget, det är inte så tunt och flaxar omkring.
Har ju ingen lång Stork just nu, så jag kan inte riktigt jämföra Stork och Didymos. Men fördelen med Storken är väl att den är lite bredare.
Oj vad jag babblar på, kom nog inte fram till något vettigt.
Fast Easyn är väldigt följsam och omsluter barnet bra, så den är mycket skön på det viset. Tror den är lite följsammare än min inka i allafall.