Nu har jag provat lite o tänkte dela med mig av mina erfarenheter..
Hampan, vilken mardröm när jag öppnade kartongen ojoj men så stod det att efter tvätt blir den mjukare. In i maskinen o ut kom en betydligt mjukare sjal. Den är ungefär lika tjock som en bomulls indio men svalare o stadigare. Känslan är som en linne duk, den har struktur men när man väl har knutit in sig o barnet så är den fantastiskt avlastande. Efter användning blev den bra men aldrig helt hundra då jag är en liten person så upplevde jag den som lite otymplig över axlarna. Rekomenderar hampan till den som bär ett större barn mycket.
Ullen, är också lika tjock som bomullsindion dock med en lite ullig känsla. Men den varken klias eller sticks. Tre ullindios flyttade hit under projektet testa, en fick flytta igen. Den har skönt gung när man går, V somnar på två sekunder när jag bär alltså är den betydligt stretchigare(?) än bomullen. Jag tror att ullen är för varm på sommaren, i allafall en varm dag. När det är regningt är det mysigt att svepa in sig i den, jag önskar så att jag hade haft en ullindio i vintras. Mjuk o gosig.
Siden, alltså detta är svårt, jag har två siden sjalar o det är två helt olika sjalar. Den ena känns verkligen som siden torr, sträv o frasig, fast ändå len, jag skulle vilja vara naken när jag bär med denna

. Den avlastar bra fast att den är så tunn, siden skall ju vara starkt. Den luktar lite konstigt när den kom, men siden luktar tydligen så. Tvätta o låt torka utomhus så har man löst det. Den är vacker, riktigt vacker vilken lyster! Den andra siden är som en tunnare bomulls indio fast många gånger mjukare, även den är riktigt sval. Bar många timmar i riktig sommarhetta o varken jag eller V blev varma o svettiga trots att han sov två timmar under promenade o normalt svettas som tusan när han sover. Lite besviken är jag att den andra inte har samma lyster o känsla av lyx men mjukheten gör att den får stanna ändå. Siden sjalarna är lååååånga. Den ena är en 6:a som mäter 5,1 o den andra är en 7:a som mäter 5,5 meter svansarna hänger nedanför knäna på mig när jag knyter på magen o jag vet inte hur jag skall få till det på ryggen kanske avsluta med en stor rosett?
Min första bomullsindio var en rejält ingosad sak o jag blev kär, efter det så har jag haft en hel del olika ingosade o olika tjocka, men alltid mjuka o avlastande. Indio är bäst o får jag bara välja en sjal den här sommaren så blir det en lyxigt frasig o sval sidenindio. Jag vill nog testa lin o cashmere också men just nu är jag nöjd..
Mamma till Finaste V 0803 o Underbara S 1107.