Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sapos
Har problem!!
Ska köpa ny sjal inom en snar framtid iaf :wink: men står och velar mellan 3st just nu iaf :hmm:
Så hjälp mig att välja! kom med för och nackdelar om dom, eller tips till andra!!
De jag funderar på är iaf följande: Didymos, Storchenwiege (stork va?) eller Ellevill Zara..
Tycker alla de är vackra iaf :love:
Vill gärna ha en mjuk sjal, gärna lättknuten också...
Så hjälp mig välja är ni snälla! Bombardera mig med info om dessa sjalar och även andra! :sjal:
Av Löv
Å, vilket trevligt problem!!

Jag har en stork och en didy och föredrar absolut didyn när det gäller kvalitén och känslan. Storken är mysig och mjuk, avlastar bra, men didyn är ännu mycket mjukare, även direkt efter tvätt. Färgerna i didyn är oerhört fina (har en begagnad katja och den är inte det minsta blekt). Storken har jag fått lite "vikmärken" på (men den har jag också haft längst och använt mest). Elleville vet jag ingenting om, tyvärr... Sedan handlar det ju också om pris och vilken sjal man fastnar för. När man läser runt här på forumet verkar folk ha sina egna favoriter....

Lycka till med valet! :mrgreen:
Användarens profilbild
Av sapos
lena_l skrev:Å, vilket trevligt problem!!

Jag har en stork och en didy och föredrar absolut didyn när det gäller kvalitén och känslan. Storken är mysig och mjuk, avlastar bra, men didyn är ännu mycket mjukare, även direkt efter tvätt. Färgerna i didyn är oerhört fina (har en begagnad katja och den är inte det minsta blekt). Storken har jag fått lite "vikmärken" på (men den har jag också haft längst och använt mest). Elleville vet jag ingenting om, tyvärr... Sedan handlar det ju också om pris och vilken sjal man fastnar för. När man läser runt här på forumet verkar folk ha sina egna favoriter....

Lycka till med valet! :mrgreen:
Tack för svaret!
Ja priset skiljer sig ju lite åt, därför jag funderar på en stork då den är billigare men didyn verkar ju bättre och ser man det så så borde vara bäst att lägga pengar på den :hmm: och risken är ju att om jag köper en stork kommer jag säkert vilja ha en didy eller zara sen iaf :hmm:
så svårt tycker jag :whut:
Användarens profilbild
Av hcvc
Superbra sjalmärken alla tre! Vad gäller Stork och Didy Wellen el randig skulle jag rekommendera att köpa en väl begagnad. Nya är de varken lättknutna eller mjuka, om man är kinkig som jag. Köpte en fabriksny Wellen och tyckte det var en riktigt skitsjal (vilket lustigt ord). Nu har jag nyss inhandlat en begagnad och det var något HELT annat! Från betyg 2 till 4-5! Och mina Storkar har INTE varit sköna från början, men blivit helt underbara efter ett tag. Zaran var skön från början, men blev ännu bättre efter lite användning.
Didymos
Bredd 65 cm, längden mäts inkl en snedskuren ände, snedskurna ändar om 20-25 cm ca, ganska höga fållar. Väldigt olika typer av sjalar: korskypervävda = de randiga (hyfsat lika randig Stork) , jaquardvävda= ex Wellen, Indio, Nino, Ellips m fl, väldigt olika sinsemellan. De randiga och Wellen rätt tuffa att gå in?
Storchenwiege
Bredd 70 cm, längden mäts exkl snedskurna ändar, snedskurna ändar om 25-30 cm, låga fållar. Korskypert = de randiga, diamantkypert = Leo. Är Leosarna aningen tunnare och mjukare? Väldigt prisvärd!
Zara
Bredd 60 cm, EV 70 cm, längden mäts inkl en snedskuren ände, snedskurna ändar om 55-60 cm, inga fållar - stadkant istället, jaquardvävda. Tunn. Skön redan från början, om än lite sträv.

:siishah: Värsta längsta svaret va :Hahaa: ?! Jag nördar lätt in på detaljer... Men detaljerna spelar ju faktiskt väldigt stor roll! Vilka är det du är sugen på av respektive märke?
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Jag är väldigt förtjust i Stork Leo-sjalarna. De är jättemjuka och följsamma tycker jag, och väldigt vackra med sin enfärgade struktur.

Har haft en begagnad Didy Nino Jeans en kort period, men jag gillade den inte. Tyckte den var för tunn och fållarna för smala och tjocka.

Det är viktigt att du köper en som du gillar färgen och mönstret på. Annars blir den inte använd oavsett hur skön den är :wink:
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Min ena Stork Leo har jag köpt ny, den andra begagnad (men knappt använd). Båda dessa har varit mjuka och sköna från start. De släta Storkarna jag haft har varit lite stelare som nya.
Användarens profilbild
Av hcvc
sapos skrev:men didyn verkar ju bättre
Tycker personligen inte att en randig Didy skulle vara bättre = värda ett högre pris än Stork.
Användarens profilbild
Av sapos
hcvc skrev:Superbra sjalmärken alla tre! Vad gäller Stork och Didy Wellen el randig skulle jag rekommendera att köpa en väl begagnad. Nya är de varken lättknutna eller mjuka, om man är kinkig som jag. Köpte en fabriksny Wellen och tyckte det var en riktigt skitsjal (vilket lustigt ord). Nu har jag nyss inhandlat en begagnad och det var något HELT annat! Från betyg 2 till 4-5! Och mina Storkar har INTE varit sköna från början, men blivit helt underbara efter ett tag. Zaran var skön från början, men blev ännu bättre efter lite användning.
Didymos
Bredd 65 cm, längden mäts inkl en snedskuren ände, snedskurna ändar om 20-25 cm ca, ganska höga fållar. Väldigt olika typer av sjalar: korskypervävda = de randiga (hyfsat lika randig Stork) , jaquardvävda= ex Wellen, Indio, Nino, Ellips m fl, väldigt olika sinsemellan. De randiga och Wellen rätt tuffa att gå in?
Storchenwiege
Bredd 70 cm, längden mäts exkl snedskurna ändar, snedskurna ändar om 25-30 cm, låga fållar. Korskypert = de randiga, diamantkypert = Leo. Är Leosarna aningen tunnare och mjukare? Väldigt prisvärd!
Zara
Bredd 60 cm, EV 70 cm, längden mäts inkl en snedskuren ände, snedskurna ändar om 55-60 cm, inga fållar - stadkant istället, jaquardvävda. Tunn. Skön redan från början, om än lite sträv.

:siishah: Värsta längsta svaret va :Hahaa: ?! Jag nördar lätt in på detaljer... Men detaljerna spelar ju faktiskt väldigt stor roll! Vilka är det du är sugen på av respektive märke?
Oh tack för ett jätte bra svar!! :tumup:
Zaran vet jag inte säkert vilken färg än men Ocean är riktigt vacker :love:
Storken är det en Inka som ligger högst då jag tycker färgen på den är såå vacker :loving:
Och Didyn, ja där står det lite mellan Ellips, Lisa , Iris kanske någon Indio eller wellen, finns ju så många där!

Men vill gärna ha en lätt knuten och mjuk från början är ju inget fel om den är.. Vill gärna ha lite stretch också.. :hmm: mycket jag vill ha och hoppas någin sjal har det jag önskar :wink:
Användarens profilbild
Av sapos
EmilsMamma skrev:Jag är väldigt förtjust i Stork Leo-sjalarna. De är jättemjuka och följsamma tycker jag, och väldigt vackra med sin enfärgade struktur.

Har haft en begagnad Didy Nino Jeans en kort period, men jag gillade den inte. Tyckte den var för tunn och fållarna för smala och tjocka.

Det är viktigt att du köper en som du gillar färgen och mönstret på. Annars blir den inte använd oavsett hur skön den är :wink:
Tycker stork Leo är lite "tråkiga" då de är enfärgade
Av Umma
sapos skrev:
EmilsMamma skrev:Jag är väldigt förtjust i Stork Leo-sjalarna. De är jättemjuka och följsamma tycker jag, och väldigt vackra med sin enfärgade struktur.

Måste säga emot dig lite :mrgreen: ...köpte en begagnad Leo marin, den är så vacker och den avlastar otroligt bra. Jag upplever den heller inte som lika varm som min Didy Lisa. På närmare håll ser man hur fint vävd den är och den är ju i två nyanser men är både blå och svart tråd i. Länkar till en rättvis bild här:

http://www.attachedtobaby.com/Storchenw ... -P108.aspx#
Användarens profilbild
Av sapos
Umma skrev:
sapos skrev:

Måste säga emot dig lite :mrgreen: ...köpte en begagnad Leo marin, den är så vacker och den avlastar otroligt bra. Jag upplever den heller inte som lika varm som min Didy Lisa. På närmare håll ser man hur fint vävd den är och den är ju i två nyanser men är både blå och svart tråd i. Länkar till en rättvis bild här:

Okej :) jag har bara sett de på bild. fast dessa bilder på länken var de ju mycket finare, där syndes ju mönstret! är det så i "verkligheten" också?
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
sapos skrev:
Umma skrev:
sapos skrev:

Okej :) jag har bara sett de på bild. fast dessa bilder på länken var de ju mycket finare, där syndes ju mönstret! är det så i "verkligheten" också?
Jo det tycker jag! Dessutom så tycker jag vävningen också gör att de blir lite "stretchiga" som du efterlyste.

Kolla om det inte finns någon i din närhet som du kan få klämma och känna på!
Av Umma
sapos skrev:
Umma skrev:
sapos skrev:

Ja! Just nu min favoritsjal! Håller med föregående talare, kolla upp om du kan få se och känna på en Leo!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?