Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av brisea
Jag har hela tiden tänkt att jag skulle köpa en trikåsjal att bära den nya bebisen i, jag upptäckte inte sjalar förrän A var halvåret gammal och då blev det vävd med en gång. Först var problemet att jag inte kunde bestämma mig för vilken, jag velade mellan en Moby (den är billig) och BBS (har hört att den är lite stadigare). Så långt allt väl. Men nu har jag börjat fundera på om jag kanske ska köpa något helt annat i stället, en fin sele kanske, den skulle ju ha mycket längre användningstid?
Hade det inte varit för väldigt mycket oförutsedda kostnader senaste månaden (nytt tak, nytt badrum, ny bil) hade jag kanske kunnat köpa det jag ville, men nu tvekar jag lite. Så hjälp mig i beslutsångesten nu :? . Ska jag köpa en trikåsjal eller funkar det bra med vävd och MT till nyfödingen? Vilken trikå är bäst? Eller är det något helt annat jag behöver? :help:
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
jag hade inte velat hoppa över trikåssjalsperioden för allt i världen. jag had een moby, en baby bundler, en sino och en bbs till emma. bbs var väldigt stadig och bra.
Av Lenaskeå
Jag upptäckte inte det här med sjalar förrän min son var 4 månader ungefär & jag hade då en hemmagjord trikåsjal som jag använde i ca 2 månader. Om jag får ett till sjalbarn så kommer jag absolut att använda trikå dom första månaderna!

BBS är den stadigaste trikån jag haft hitills och jag använder den ibland äver nu när sonen snart är 11 månader. Looman är mjukare tycker jag men inte alls lika stadig. Mobyn är enligt mig lite klumpig.

Kan du inte börja med att köpa en trikå för dom första månaderna & sedan sälja den då det är dags för en vävd? Kanske kan hitta något vävt fynd här på SB! :wink:
Användarens profilbild
Av brisea
Det får väl bli en trikåsjal, då (jag är inte svår att övertyga :D ) Inköp av något annat kan ju vänta ett tag så hinner jag spara lite pengar tills dess. Det var just tanken på att jag skulle kunna använda bbs lite längre för att den är stadigare som jag gillade. Nästa svåra beslutsångest kommer bli att välja färg :roll:
Användarens profilbild
Av Elin G
Jag tycker vävd sjal är klart överlägsen trikå, även till nyföding...
Användarens profilbild
Av brisea
Men om man ska ha en vävd till nyfödd, är det då bättre att ha en lite tunnare, typ gauze, eller funkar det lika bra med en min stork?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?