Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Nu när storkillen börjat skolan så lämnar och hämtar jag på två ställen, oftast med bil. Ringsjalen har varit jättebra för de här turerna in och ut, men nu har jag fått grymt ont i ena benet, antagligen för att det blir så sned belastning. Bärsjal på ryggen fungerar ju också, men det är lite krångligt att knyta och ändarna släpar i marken - det kommer bli väldigt smutsigt när det blir mer regn och rusk i höst.

Så ge mig tips på bärdon för snabbt och symmetriskt bärande, helst på ryggen. Är det en sele jag ska ha nu, eller en mei tai? Fast de har väl också långa ändar eller hur? Värt att veta är att jag är kort, 1,57, men rätt axelbred. Lillkillen är liten och nätt för sin ålder, ca 68 cm runt 7,5 kg.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Skulle rösta på en bra sele om det är blött och smutsigt :wink:

Vill du ha snabbärande på magen funkar en Easy hug för små barn iaf, har en till min tjej som är 16 månader och den funkar än.
Av Annamamman
Vid hämtning och lämning på dagis med bilresa brukade jag ha en vävd sjal färdigknuten hemmifrån med ett dubbelt kryss. Lätt att sätta i och ta ur, jag hade oftast M i den till och från bilen både hemma och på dagis. Fast då blev det ju magbärning, jag har inte fått till det med ryggbärning annat än med sele.
Användarens profilbild
Av MammaM
Ja men klart man kan köra färdigknutet på magen. Tack för påminnelsen. :duh: Jag har blivit så fokuserad på ryggknytningar nu så det hade jag faktiskt inte tänkt på :-)

Fast jag kanske fortfarande vill ha en anledning att köpa en sele.... :-)
Användarens profilbild
Av Scharlott
Vid dessa tillfällen har jag haft lång vävd bärsjal färdigknuten i dubbelkryss på magen, alternativt använt vår ERGO 8)
Användarens profilbild
Av glis
Jag ahr ju bara ett bern så just dagisbiten vet jag inget om, men vi åker ALLTID bil så korta stopp vet jag mycket om. Jag använder ochså dubbelt kryss vid snabbisar, men nu blir det mer och mer Manduca som har blivit min stora favorit för att det är så himla skönt att ha kisen på ryggen. Dessutom går det nästan lika snabbt att få på sig den som att stoppa i kisen i krysset. Tyvärr har jag läst att Manducan inte är så himla bra om man är liten...
Användarens profilbild
Av Eld77
Sele är supersmidigt, särskilt om man vill bära på ryggen.
Regniga dagar är annars en beco butterfly på magen bra, för då kan man ha på sig selen under jackan, sen sätta i barnet på magen och knäppa fast det och sen knäppa jackan över. Med annan sele behöver man ta av sig jackan för att få i barnet (om man nu inte har selen ovanpå förstås, men då blir bebisen blöt ;) ).

Lägger till: med en färdigknuten sjal är det förstås lika smidigt när det regnar. 8)
Användarens profilbild
Av diddeldi
sele tycker jag absolut. jag har nästan alltid min angelpack när jag lämnar på dagis. fast beco butterfly är bra också för då kan man sätta i barnet utan att knäppa upp jackan (på magen då).
Användarens profilbild
Av MammaM
Jo, jag är sugen på en sele, det är jag :-). Men frågan är om det är värt pengarna. Nu har jag kört med dubbeltkryss på magen och det är smidigt om än tyngre än att bära på ryggen.

Hur är det med en sele blir det lika bra avlastning som när man knyter med sjal på ryggen och går det lika fort att få upp barnet som att göra en ryggsäcksknytning?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?