I helgen var vi och besökte Eden baby. Vi provade manduca, beco gemini och boba. Maken gillade manducan skarpt men jag är för liten för den. Axelbanden satt inte bra och den gick inte att justera tillräckligt för att jag skulle kunna ha den. Boban gillade vi båda två men tycker inte att den känns bra med pyttis så vi uteslöt den. Beco gemini satt bäst på mig men maken tyckte inte om den lika mycket som manducan men sen kom jag på att man kan korsa axelbanden och då tyckte han att det blev mycket bättre och eftersom jag absolut inte kunde ha manducan och vi inte har råd att köpa två selar blev det becon.
Så var jag ju tvungen att prova den när vi kom hem.......
I butiken hade huvudstödet samma snabbknäppe som övriga selen men den vi köpte hade ett snöre med en typ hake. När jag provar den nu känns det inte alls lika bra. Framför allt är det axelbanden som inte känns lika sköna. Ändå provade vi en oprovad sele i affären för hon hittade inte provselen. Det kan väl inte vara andra skillnaden på dem mer än bandet till huvudstödet? Kanske beror det på att jag inte kan jämföra med den mer obekväma manducan och att jag inte har en expedit som säger att det ser bra ut. Blir väl osäker på om det sitter rätt. Känner mig nu jättedum som i princip tog den dyra trots att maken inte gillade den lika mycket som manducan. Fast han tycker ju att vi inte kunde ta manducan eftersom jag absolut inte kunde ha den.
Lägger upp en bild på det jag känner mig osäker på så kanske ni kan hjälpa mig och säga om det är rätt eller fel.

Pärlan blev en Gustav -120808 
Bär i Wompat toddler (Natibaby Irises), Ellevill Zara Lately och bb-tai svart.