Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Bollen
På Manducan står det bara lite diskret att du inte ska använda den när du springer, cyklar, skidar eller idkar annan sport. Tror att det på engelska också står att man inte ska rida med den.

Varningar skrivna i USA är alltid helt knasiga!
Användarens profilbild
Av Helen
jag är lite nyfiken på vad det står för eventuella varningstexter på barnvagnar.
Vad jag mins så var det flera gånger som någon bilist siktade in sig på just barnvagnen, men när jag gick med sjal eller sele så kändes det bra mycket säkrare i trafiken.

Någon som har något om det?
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
Som lite motvikt till Angelpackens instruktioner så är de säkerhetsinstruktioner som följde med till Becon (4th) faktiskt väldigt sansade och präglade av sunt förnuft för att vara från USA-producent.

Safety First

- Please use common sense, follow your instinct. If it does not fell right, chances are, it isn't right.

- Have somebody help you for the first few times before you become familiar with your Beco Carrier.

- Please, examine your Beco Carrier each time you put it on for wear and tear (seams, buckles).

- Do not take both hands of upset, uncooperative baby.

- One hand at least should be always available.

- Practice your new carrier with baby well fed, slept and happy.

- Sing or talk to your child as you putting the Beco on, move a little instead of staying still.

- The Beco Carrier is not a car seat safety device!

- Do not cook or operate electrical appliances with a baby in the front or hip carry!

- Do not drink HOT beverages over your baby in the front carry!

- Make sure the buckles CLICK before you let go off the baby!

- NEVER UNBUCKLE THE WAIST BELT WHILE THE BABY IS IN THE BECO CARRIER, PLEASE!

- Read and follow the instructions in this booklet closely.
Användarens profilbild
Av Foxan
Delfinen_78 skrev:Som lite motvikt till Angelpackens instruktioner så är de säkerhetsinstruktioner som följde med till Becon (4th) faktiskt väldigt sansade och präglade av sunt förnuft för att vara från USA-producent.

Safety First

- Please use common sense, follow your instinct. If it does not fell right, chances are, it isn't right.

- Have somebody help you for the first few times before you become familiar with your Beco Carrier.

- Please, examine your Beco Carrier each time you put it on for wear and tear (seams, buckles).

- Do not take both hands of upset, uncooperative baby.

- One hand at least should be always available.

- Practice your new carrier with baby well fed, slept and happy.

- Sing or talk to your child as you putting the Beco on, move a little instead of staying still.

- The Beco Carrier is not a car seat safety device!

- Do not cook or operate electrical appliances with a baby in the front or hip carry!

- Do not drink HOT beverages over your baby in the front carry!

- Make sure the buckles CLICK before you let go off the baby!

- NEVER UNBUCKLE THE WAIST BELT WHILE THE BABY IS IN THE BECO CARRIER, PLEASE!

- Read and follow the instructions in this booklet closely.
RESPEKT!
Användarens profilbild
Av Foxan
Helen skrev:jag är lite nyfiken på vad det står för eventuella varningstexter på barnvagnar.
Vad jag mins så var det flera gånger som någon bilist siktade in sig på just barnvagnen, men när jag gick med sjal eller sele så kändes det bra mycket säkrare i trafiken.

Pfffff....
Min barnvagn som Rests In Peace var från Polen, ingen instruktion som jag minns ;)
Och, dessutom, den är R.I.P. tack vore bussen i Uppsala som hade klämt fast ena hjulet och började rulla infån hållplatsen... Snacka säkerhet...
Användarens profilbild
Av flindra
På min Ergo finns följande lapp:

"WARNING - FALL HAZARD"
SMALL CHILDREN CAN FALL THROUGH A
LEG OPENING, FOLLOW PROPER PLACEMENT
AND INSTRUCTIONS FOR USE. THIS CARRIER
IS IDEAL FOR CHILDREN NOT MORE THAN 40 LBS.
DO NOT WEAR THE BABY FACING OUT. NEVER
UNBUCKLE THE WAIST BELT WHILE THE BABY
IS IN THE CARRIER.

Och sen är det lite tvättinstruktioner.
Användarens profilbild
Av Josefin
Lite guligt med becons "PLEASE!" - ...knäpp inte upp midjebältet, SNÄLLA!

Jag har simmat lite med bebis på rygg i sjal... Och ännu mer utan sjal...
Det var roligt :oops:
Varför skulle det vara farligt?
Av shai
Beco instuktionerna var ju helt normala, de andra skrattar jag gott åt :)

En parpalysulky vi köpte hade med i sin varningstext att man aldrig fick fälla ihop den med barnet i :D, dessutom skulle alla spännen och funktioner kollas noga innan varje användningstillfälle!!
Användarens profilbild
Av flindra
Josefin skrev:Jag har simmat lite med bebis på rygg i sjal... Och ännu mer utan sjal...
Tjaa, ifall det kommer en våg eller ifall nåt skulle hända med dig och barnet sitter fast i sjalen och ni hamnar under vattnet är det väl inte så bra... Jag tränar simning och skulle ALDRIG simma med bäbis i sjal. Däremot simmar jag gärna med bäbis på ryggen utan sjal. Det gör vi på babysimmet, och det är ju bra om barnet kan det inför en eventuell nödsituation.
Användarens profilbild
Av Josefin
Friedschen skrev:
Josefin skrev:Jag har simmat lite med bebis på rygg i sjal... Och ännu mer utan sjal...
Tjaa, ifall det kommer en våg eller ifall nåt skulle hända med dig och barnet sitter fast i sjalen och ni hamnar under vattnet är det väl inte så bra... Jag tränar simning och skulle ALDRIG simma med bäbis i sjal. Däremot simmar jag gärna med bäbis på ryggen utan sjal. Det gör vi på babysimmet, och det är ju bra om barnet kan det inför en eventuell nödsituation.
En våg :shock: Nej, jag var såklart inte ute bland vågor! Huva!
Jag var också i en babybassäng, med maken en meter ifrån. Tog några simtag ibland för att förflytta mig, liksom och det var rätt skoj. Men det framgår ju inte alls av mitt inlägg, inser jag nu :lol:
Det var nog bara en gång, annars har jag simmat med barnet på ryggen, vilket väl kanske inte är så himla mycket säkrare om det kommer en våg med så stora krafter att man ramlar och sveps med. Det får de lärde tvista om. Man undviker väl helst sådana badplatser om man ska i med en bebis.
Men visst, jag förstår att det kan bli rätt bökigt för de amerikanska antistämningslappsskrivarna att precisera sådana detaljer, så det är enklast att skriva att man inte ens får vada med barnet i selen. För visst man kan halka när man vadar, slå huvudet i en sten, ramla ner med kroppen över barnet och svimma... Helt möjligt om än inte så vanligt kanske.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Helen skrev:jag är lite nyfiken på vad det står för eventuella varningstexter på barnvagnar.

Har inte stenkoll just nu... men när jag kikade på Emmaljungs hemsida för ett par år sedan i jakt på viktangivelser snubblade jag över instruktionen att man verligen inte fick hänga något på handtaget pga av tipprisken, och jo det är ju sant och bra, men det rimmade lite illa iom att samma företag ju tillverkar och säljer matchande skötväskor som har remmar som passar alldeles utmärkt att hänga över handtaget, ja jag tror tillockmed att det visades på bild... :roll: :lol:

Just när det gäller faran för att bli påkörd som du tar upp är jag övertygad att risken minskar när man bär i sjal, mycket helt enkelt för att det vanligaste är att förare per automatik scannar av omgivnignen i "vuxenhöjd" i första hand, medans det där under, barn och barnvagnar lätt missas.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?