- fre nov 18, 2005 18:23
Tänkte ev köpa en kortare sjal som komplement till min långsjal. Vill ha den bl a till ryggknytningar till min treåring, men vill även kunna använda den till bebisen som kommer nästa år.
Har nu en Easy 4,7, som nog blir jättebra till bebisen (har äntligen börjat lära mig litegrann!), men den är så lång när jag är utomhus med pojken. Det släpar ju i marken hur jag än gör när jag ska knyta.
Har nu spanat in Stork Leo Rouge
men vet inte vilken längd jag ska ha i så fall. Man ska väl lägga till 40 cm till den längd som står, eller hur?
Så en 3,6 blir väl totalt 4 meter i verkligheten, från ände till ände? Och en 4,1 blir då 4,5 meter. Det är ju nästan lika långt som den jag har. Och jag hade nog tänkt mig en som är en bit kortare.
Men om jag köper en 3,6, vad kan jag använda den till då?
Och vilka knytningar till en bebis räcker den till?
Det ska väl gå med vaggor, t ex?
Jag är 1,65 lång och normalt sett (när jag inte är gravid
) ca storlek 38/40.
Annika.
Har nu en Easy 4,7, som nog blir jättebra till bebisen (har äntligen börjat lära mig litegrann!), men den är så lång när jag är utomhus med pojken. Det släpar ju i marken hur jag än gör när jag ska knyta.
Har nu spanat in Stork Leo Rouge

Så en 3,6 blir väl totalt 4 meter i verkligheten, från ände till ände? Och en 4,1 blir då 4,5 meter. Det är ju nästan lika långt som den jag har. Och jag hade nog tänkt mig en som är en bit kortare.
Men om jag köper en 3,6, vad kan jag använda den till då?
Och vilka knytningar till en bebis räcker den till?
Det ska väl gå med vaggor, t ex?
Jag är 1,65 lång och normalt sett (när jag inte är gravid

Annika.