- tor maj 19, 2011 07:16
husmodern skrev:Tack för alla bra tips! Hoppen är begagnad så jag tror att den är ordentligt ingosad, men jag har å andra sidan inte provat att stryka den än, så jag ska göra ett försök med det (å andra sidan kan man väl aldrig få för många sjalar heller har jag insett
).
Och både dolcino och easycare sjalarna var ju hur fina som helst så det blir ju svårt att välja! Men hur är det med Ellevill sjalarna, de ser ju lite stretchiga ut på bilderna iaf..?
Jag har både en Zara och en Karma. Zaran tycker jag är lagom

inte alls så tjock som min Hoppe.
Karman har jag inte hunnit bära så jättemycket i, köpte den ny för några veckor sedan. Gillar den dock för att den känns tunn och mer stretchig än de andra jag haft men avlastar ändå väldigt bra. Den är ju våffelmönstrad istället för jaquard som de andra Ellevillsjalarna. Det enda är att det händer att jag fastnar med naglarna i trådarna när jag knyter för de som gör rutmönstret är väldigt glest vävda.
Om du bor i närheten får du gärna testa.
E 09 och Liten 14
I garderoben Karma Dawn, Zara Lemongrass, Girasol symphuo, Afrikanska kangas, Hoppediz Timbuktu, BäraBarn kortsjal Svartpeppar, Beco Butterfly, Tula toddler och egensydd MT