- mån jul 26, 2010 07:12
Hej alla bärare!
Skulle behöva lite hjälp med uppdatering av olika bärdon.
När dottern föddes för drygt tre år sedan, så bar jag i trikåsjal hela första veckan. Trikåsjalen var med en dryg månad vid längre promenader, men sedan bytte jag till babybjörn och fastnade för bärsele istället för sjal.
Efter att stött på ullegulle inne på familjeliv (än en gång stort tack till dig : ) + att jag börjat få ont i rygg och axlar så bytte jag genast till en Beco. Becon har fungerade perfekt de två år dottern ville bäras och används fortfarande på vissa långresor.
Dock har jag ett svagt minne av att de finns få bärseler för nyfödda?
Så vilken bärsele tycker ni är bäst för nyfödda?
Såg en bild på MeiTai (osäker på stavningen), där de bar en nyfödd. Kan detta vara ett alternativ? Den liknar ju Becon och jag får en anledning till att investera i ett femte bärdon : )
Finns det annars inlägg till Becon?
Eller har det kanske kommit helt nya bärselar som ni hellre rekommenderar?
Tacksam för alla svar : )
Mvh En Pappa Som Gillar Att Bära
Skulle behöva lite hjälp med uppdatering av olika bärdon.
När dottern föddes för drygt tre år sedan, så bar jag i trikåsjal hela första veckan. Trikåsjalen var med en dryg månad vid längre promenader, men sedan bytte jag till babybjörn och fastnade för bärsele istället för sjal.
Efter att stött på ullegulle inne på familjeliv (än en gång stort tack till dig : ) + att jag börjat få ont i rygg och axlar så bytte jag genast till en Beco. Becon har fungerade perfekt de två år dottern ville bäras och används fortfarande på vissa långresor.
Dock har jag ett svagt minne av att de finns få bärseler för nyfödda?
Så vilken bärsele tycker ni är bäst för nyfödda?
Såg en bild på MeiTai (osäker på stavningen), där de bar en nyfödd. Kan detta vara ett alternativ? Den liknar ju Becon och jag får en anledning till att investera i ett femte bärdon : )
Finns det annars inlägg till Becon?
Eller har det kanske kommit helt nya bärselar som ni hellre rekommenderar?
Tacksam för alla svar : )
Mvh En Pappa Som Gillar Att Bära