- lör jan 16, 2010 23:32
Ergo eller Beco???
Hej! Jag har en Ergo och en 10 månaders dotter. De äldre barnen (och även sista förstås) bars mkt i trikåsjalar men nu skaffade jag en Ergo i höstas, för att få upp henne på ryggen o kunna se mina fötter o inte snubbla på syskonen
Ergon sitter bra på mig o hon sover bra o extraduken håller huvudet, så vi har varit nöjda. Men nu när det blev kallt och både hon o jag har rejält m vinterkläder så klarar jag inte att spänna henne på ryggen utan assistent. Och det är ju inte jämt man kan fråga första bästa person på Konsumparkeringen... Förresten finns det ju tillfällen man inte har mer än en tvåårig storebror till hjälp!
Då har jag fått tips att skaffa en Beco, eftersom man kan "sätta fast" barnet i påsen innan man spänner på sig. Verkar ju bra! Stämmer det att de är lättare att på på sig? De har ingen "huvudduk", tappar inte barnet stödet om de somnar då? Vad är det för skillnad på Butterfly o andra modeller?
Alla synpunkter på Ergo vs Beco mottages tacksamt!
Hej! Jag har en Ergo och en 10 månaders dotter. De äldre barnen (och även sista förstås) bars mkt i trikåsjalar men nu skaffade jag en Ergo i höstas, för att få upp henne på ryggen o kunna se mina fötter o inte snubbla på syskonen

Då har jag fått tips att skaffa en Beco, eftersom man kan "sätta fast" barnet i påsen innan man spänner på sig. Verkar ju bra! Stämmer det att de är lättare att på på sig? De har ingen "huvudduk", tappar inte barnet stödet om de somnar då? Vad är det för skillnad på Butterfly o andra modeller?
Alla synpunkter på Ergo vs Beco mottages tacksamt!