- ons maj 10, 2006 14:04
Denna frågan har säkert varit uppe hudratals gånger förr men jag testar ändå...
Har en bb som används jättemycket då vi är mycket ute i skog och mark med hunden där vagn inte går att ha. Trivs väldigt bra med den, men tror att den kommer att bli väldigt varm i sommar och att saga kanske snart är för stor (nu 5mån, 8,5kg). Jobbar dessutom på småsyskon och vill kunna fortsätta bära saga trots mage.
Min fråga är då till er experter, vad ska jag välja för sjal?
har testat en kompis sjal (hon knöt på mig den, långsjal?) och saga trivdes inte alls. Hennes armar va helt låsta, och hon satt mage mot mage.
jag vill alltså ha en sjal som:
*jag kan bära henne i tills hon blir bra mycket större och tyngre
*där hon kan röra sig, dvs vifta på armar och ben
*där hon kan titta framåt, inte på mig.
*som jag kan ha henne i ganska länge, hundpromenaderna varar ofta 1timme eller mer
*som är enkel att hantera för en nybörjare som mig
*och som jag kan använda även om jag skulle bli gravid
mycket krav kanske...
en fundering till, finns det något ställe där man kan prova sjalar? känns lite som att köpa grisen i säcken utan att testa
Tack för tips och råd!
Har en bb som används jättemycket då vi är mycket ute i skog och mark med hunden där vagn inte går att ha. Trivs väldigt bra med den, men tror att den kommer att bli väldigt varm i sommar och att saga kanske snart är för stor (nu 5mån, 8,5kg). Jobbar dessutom på småsyskon och vill kunna fortsätta bära saga trots mage.
Min fråga är då till er experter, vad ska jag välja för sjal?
har testat en kompis sjal (hon knöt på mig den, långsjal?) och saga trivdes inte alls. Hennes armar va helt låsta, och hon satt mage mot mage.
jag vill alltså ha en sjal som:
*jag kan bära henne i tills hon blir bra mycket större och tyngre
*där hon kan röra sig, dvs vifta på armar och ben
*där hon kan titta framåt, inte på mig.
*som jag kan ha henne i ganska länge, hundpromenaderna varar ofta 1timme eller mer
*som är enkel att hantera för en nybörjare som mig
*och som jag kan använda även om jag skulle bli gravid
mycket krav kanske...
en fundering till, finns det något ställe där man kan prova sjalar? känns lite som att köpa grisen i säcken utan att testa
Tack för tips och råd!