Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Petra
Inget jag tänker på längre. Så det funkar bra. Tycker knuten blir smidigare än på min hoppe ändå.
Användarens profilbild
Av Anso
Tyget är så smidigt att det går lätt att knyta den i alla fall. Men om man vill hålla ner på tygcentimetrarna och knyta på allra, allra yttersta spetsen så är väl avsmalnande ändar att föredra.
Användarens profilbild
Av annalys
Jag tycker de raka ändarna är bra, jag störde mig på att jag fick knyta på spetsarna på min Didy (men hade den varit längre hade det kanske inte varit något problem). Min Easy är tillräckligt lång.

Egentligen tror jag det beror mer på längden än på om ändarna är raka eller sneda. Min Hoppiz som är lite kortare har jag inte stört mig på att den har sneda ändar, men den kanske är mer lagom för de knytningar jag gör med den? Eller så beror det på hur snedskurna ändarna är.
Användarens profilbild
Av jag71
jag stör mig inte på det! Tycker om min easy! även om ajg inte hunnit bära så mycket i den ännu, fast det kommer!!! :lol:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag gillar också raka ändar. Ska man ha lite svans som hänger tycker jag det är snyggt med snedskurna, men knyter man långt ut föredrar jag raka. På en snedskuren blir det lätt en ful "kjol" som hänger som man måste knöla in och så blir inte båda sidorna spända.
Användarens profilbild
Av Anso
Lin skrev:
Anso skrev:Tyget är så smidigt att det går lätt att knyta den i alla fall. Men om man vill hålla ner på tygcentimetrarna och knyta på allra, allra yttersta spetsen så är väl avsmalnande ändar att föredra.
Ja, fast då kan man ju inte dra åt och spänna riktigt hela sjalbredden. Eller, jag kan i alla fall inte det. När jag knyter med spetsarna så slakar liksom knytningen efter en stund...
Jo, visst är det så om man knyter t.ex en Storkis på allra yttersta spetsarna så kan ju en del av tyget lite slappare och därför gillar jag inte att knyta på yttersta spetsarna på någon sjal egentligen. Det är rätt snyggt med en liten sjalsvans som viftar glatt när man går.....

:lol:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Lin skrev:
Anso skrev: Det är rätt snyggt med en liten sjalsvans som viftar glatt när man går.....

:lol:
Ja särskilt om den hänger fram under jackan så man kan känna igen andra sjalare på långt håll! :lol:
Jag håller med!
Ibland ser man ju en liten sticka upp under en jacka på stan men man vet inte vad som döljs för bärdon därunder.... :roll:

Mer avslöjande sjalsvansar! :D
Av Petra
Lin skrev:Ja, fast då kan man ju inte dra åt och spänna riktigt hela sjalbredden. Eller, jag kan i alla fall inte det. När jag knyter med spetsarna så slakar liksom knytningen efter en stund...
Så det är därför jag trivs med dom raka ändarna. :shock: Har inte tänkt på det men det stämmer ju.
Användarens profilbild
Av jazoo
Jag stör mig inte alls på de raka ändarna. Tycker att knuten ändå blir smidigare än med Hoppedizen eftersom tyget är tunnare och mjukare.

(Fast med Hoppizen kan jag oftast klara mig undan med en enkelknut eftersom den har så mycket friktion...)
Användarens profilbild
Av Buscilla
Knyttet & K skrev: Mer avslöjande sjalsvansar! :D
:iagree:
/Cecilia
Användarens profilbild
Av vovvemor
Nej nej, jag vill ha mina raka ändar, jag! Jag tycker att knuten blir så liten och nätt i alla fall med min mjukgoa, tunnsmidiga Lava... :urule: :rock: :vågen: :heart:

(Sedan så har ju jag alldeles med mening köpt mig en 5,2 meters trots att jag är rätt liten just för att jag inte bara vill kunna knyta fram vid omslutna magknytningar utan också ha vackra rejäla svansar som dinglar - och inte heller då störs jag av att det som dinglar inte är avsmalnande. Samma sak med Ellan och där har dessutom det rakändade som dinlgar fransar!! :love: :app: )
Av Talula
Nej - inte alls!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?